Sökning: "Artificiella agenter"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Artificiella agenter.

  1. 1. Scraping bot detection using machine learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hamta Dezfoli; Joseph Newman; [2022]
    Nyckelord :Artificial agents; Bot detection; Machine learning; Data analysis; HTTP requests; ReCaptcha; Artificiella agenter; Detektering av bottar; Maskininlärning; Dataanalys; HTTP förfrågningar; ReCaptcha;

    Sammanfattning : Illegitimate acquisition and use of data is a problematic issue faced by many organizations operating web servers on the internet today. Despite frameworks of rules to prevent ”scraping bots” from carrying out this action, they have developed advanced methods to continue taking data. LÄS MER

  2. 2. IN THE PRESENCE OF HUMAN-LIKENESS An Exploratory Study on How Humans Experience Artificial Agents

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Anna Johansson; Elin Örnberg; [2021-09-21]
    Nyckelord :Human-likeness; Human-robot-interaction; Uncanny valley; Physical presence; Expectations; Emotional reactions; Furhat;

    Sammanfattning : Interactions with artificial agents are increasing in everyday situations, and social agents might become the next generally adopted interface. However, whether these agents should appear human-like or not is debated as it is still uncertain what effects human-like agents have on humans in an interactive setting. LÄS MER

  3. 3. Application of Deep Q-learning for Vision Control on Atari Environments

    Master-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisation

    Författare :Jim Öhman; [2021]
    Nyckelord :Reinforcement learning; Atari 2600; Deep Q-learning; Myopic Agents; Vision Control; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The success of Reinforcement Learning (RL) has mostly been in artificial domains, with only some successful real-world applications. One of the reasons being that most real-world domains fail to satisfy a set of assumptions of RL theory. LÄS MER

  4. 4. Automatic game-testing with personality : Multi-task reinforcement learning for automatic game-testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oleguer Canal Anton; [2021]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Multi-Task; Successor Features; Game- Testing; Personas; Djup förstärkningsinlärning; Multitasking; Efterföljande kännetecken; Speltestning; Artificiell intelligens; Persona.;

    Sammanfattning : This work presents a scalable solution to automate game-testing. Traditionally, game-testing has been performed by either human players or scripted Artificial Intelligence (AI) agents. While the first produces the most reliable results, the process of organizing testing sessions is time consuming. LÄS MER

  5. 5. Moraliska bedömningar av autonoma systems beslut

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gabriel Trim Olof Lindelöf; [2020]
    Nyckelord :Artificial intelligence; HRI; Moral judgments; Blame; Permissibility; Intentional stance; Humanoid robot; Autonomous intelligent systems; Self-driving cars; Moral dilemmas; Moral psychology; Moral machine; Artificiell intelligens; Människa-robotinteraktion; Moraliska bedömningar; Moraliska dilemman; Skuld; Klander; Distribuerad skuld; Humanoid robot; Medveten hållning; Självkörande bilar; Moralpsykologi;

    Sammanfattning : Samhällsutvecklingen går i en riktning där människor arbetar i allt närmare samarbete med artificiella agenter. För att detta samarbete ska vara på användarens villkor är det viktigt att förstå hur människor uppfattar och förhåller sig till dessa system. Hur dessa agenter bedöms moraliskt är en komponent i denna förståelse. LÄS MER