Sökning: "Att organisera för organisatoriskt lärande"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Att organisera för organisatoriskt lärande.
1. Kunskapsöverföringsmetoder inom järnvägsprojektering : En fallstudie av en arkitektur- och teknikkonsultkoncern
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Den samhällsviktiga järnvägsbranschens prognostiserade och upplevda brist på kompetens och behovet att förnya kompetensen kan komma att påverka framtida underhåll, funktion och kvalité på järnvägen. Om åtgärder inte vidtas kan det påverka infrastrukturen samt Sveriges långsiktiga tillväxt och konkurrenskraft. LÄS MER
2. Många goda viljor : en fallstudie i Sege park om lärande kring delningsekonomi i en samarbetskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Städer kan vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle genom att skapa förutsättningar för de som bor och verkar i dessa att göra hållbara val. Samtidigt krävs nya lösningar i arbetet, till exempel hur vi organiserar oss för att hantera de utmaningar som finns i arbetet för hållbarhet. LÄS MER
3. Tillgänglighet i språkklassrummet : organisatoriskt stöd på skolnivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning Alsenfelt Pamp, Nina & Webb, Tina (2021). Tillgänglighet i språkklassrummet - organisatoriskt stöd på skolnivå. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER
4. Interorganisatoriskt lärande : En studie kring ett lärarlags utvecklingsarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Abstract Skolor och utbildningsprogram behöver ständigt utvecklas. Ett steg många skolor tar är att organisera lärarna i arbetslag. Det samhälls- och yrkesliv eleverna utbildas för ställer allt högre krav på styrkor i att definiera och lösa problem i ett förändringsarbete, ofta i grupp. LÄS MER