Sökning: "Att påverkas av"
Visar resultat 1 - 5 av 16500 uppsatser innehållade orden Att påverkas av.
1. LÄRA SIG NAVIGERA I EN NY VARDAG Dagliga livet efter psykiatrisk slutenvård -En systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Vid psykisk ohälsa påverkas många delar av vardagslivet och kan hindra personer till att engagera sig i de aktiviteter som värdesätts. Personer upplever olika aktivitetsvärden i vardagen, vilket gör att den upplevda meningen är unik för varje person. LÄS MER
2. Valutastrategins Roll: En Djupdykning i Import- och Exportintensiva, Små och Medelstora Svenska Verkstadsföretag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Valutaexponering är något som påverkar nästan alla företag på ett eller annat sätt. Det är därför mycket viktigt att både arbeta med valutahantering och känna till vad detta kan innebära för företag. LÄS MER
3. Vår kris eller den andres krig? - en analys av diskursen kring motståndsgrupper i Afghanistan.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattningsvis, ändamålet med denna uppsats var att besvara följande frågeställning; Framställs Afghanistans motståndsrörelser olika i Svenska Dagbladet mellan perioden 1979 - 1989 och 2001 - 2011? Slutsatsen är att motståndsrörelsen framställs olika. De diskursiva mönster som analyserats i uppsatsen är återkommande i båda perioder, men de individer mönstren berör ändras beroende på vilken grupp som författaren väljer att alienera sig ifrån. LÄS MER
4. ”Man behöver belysa ämnen för att kunna höja dem” En aktionsforskningsstudie om vilka kunskaper och färdigheter inom estetiska uttrycksformer som kan utvecklas genom kollegialt lärande.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syfte: Syftet med utvecklingsarbetet är att undersöka vilka didaktiska kunskaper och färdigheter inom estetiska uttrycksformer som uppmärksammas, utvecklas och konstrueras i kollegiala samtal tillsammans med pedagoger i förskolan. Teori: Utvecklingsarbetet har sin bärande teorigrund utifrån socialkonstruktionistiskt perspektiv men också med inslag från didaktikens ramverk. LÄS MER
5. Att våga för barnens skull –En fenomenografisk studie om förskollärares syn på musik i förskolan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Forskning pekar ut musik som ett ämne som ofta påverkas av om förskollärare har ett eget intresse och engagemang för musik. Dessutom visar forskning på att många förskollärare inte känner sig bekväma i att undervisa i musik och därför undviker detta ämne, vilket utgör ett potentiellt hinder för barns möte med musiken i förskolan. LÄS MER