Sökning: "CBCL"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet CBCL.

  1. 1. Guidelines for the validation of the Child Dissociative Checklist in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jenny Janonius; Niklas Wahlström; [2017]
    Nyckelord :dissociation; validation; Child Dossociative Checklist; CDC; trauma;

    Sammanfattning : This study’s aim was to explore face, content, concurrent validity and psychometric properties of the Swedish Child Dissociative Checklist (CDC) as well as and to provide guidelines towards validation. The CDC is used in Sweden when dissociation is highly probable, and validation could motivate wider use. LÄS MER

  2. 2. Behavioural and emotional problems and physical activity in early school-age children born preterm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Lotta Edvardsson; Johanna Drejare; [2017]
    Nyckelord :Preterm; children; emotional problems; behavioural problems; physical activity; CBCL; Prematur; barn; emotionella problem; beteendeproblem; fysisk aktivitet; CBCL;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the associations and differences regarding behaviour- and emotional problems and physical activity (PA) in early school-age children born preterm in comparison to children born full term. The sample consisted of 131 children at age 6-9 (mean age 7.8, including 54 % girls). LÄS MER

  3. 3. Associations between gestational age, physical activity and cognitive functioning among children in early school age

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Andrea Rudberg; Linnéa Granström; [2016]
    Nyckelord :Gestational age; Preterm; Sport; Cognitive functioning; Laterality; Physical activity; School age;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine differences and associations concerning physical activity and cognitive functioning among children born preterm in comparison to those born full term. The sample consisted of 130 children at early school age (mean = 7. LÄS MER

  4. 4. Hälsa och skolrelaterade svårigheter hos barn födda för tidigt i yngre skolålder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Therese Berggren; Julia Jansson; [2016]
    Nyckelord :Prematur födsel; hälsa; skola; mobbning; Nordiska hälso och familjeformuläret; CBCL; WISC-IV;

    Sammanfattning : Förbättring av den perinatala vården har lett till att fler barn födda för tidigt (FT) idag överlever. Tidigare forskning har visat att den prematura populationen utgör en riskgrupp för neurologiska och fysiska nedsättningar samt negativa hälsopåverkan, bland annat genom en ökad risk för skolrelaterade problem och mobbning. LÄS MER

  5. 5. The Effects of a Premature Birth on Behaviour and Cognitive Ability in 4 - 8-Year Old Children : A comparative study over time

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emmy Lindmark; Lundqvist Jakob; [2016]
    Nyckelord :Preterm birth; cognitive ability; behaviour; CBCL;

    Sammanfattning : While previous studies have found that a preterm (PT) birth leads to a higher risk for numerous adverse outcomes, including neurodevelopmental and behavioural problems, few, if any, have investigated the consistency of conceivable behavioural problems over time. The aim of this study was to investigate the existence and the stability of behavioural problems from four to eight years of age in a group of 18 children born PT without diagnosed neurological or developmental morbidity, in comparison to a group of 19 children born full term (FT). LÄS MER