Sökning: "CCO"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet CCO.

  1. 1. Flexible Organizational Structures of the Digitally Mediated Collective Actor - A Case of the Shame Movement in Georgia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Darejan Tsurtsumia; [2023]
    Nyckelord :Communication Constitutes Organization; CCO; Collective Action; Structures; Digital Media; Georgia; Shame Movement; Social Movements; Logic of Connective Action; Flexible Organisational Structures; Protest Transformation; Gavrilov s Night; Georgian Dream; Private Facebook Group; Rallies; Non-human agency; Four Flows Framework; Solidarity; Citizenism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recent scholarship has challenged the notion that digital tools alone can sustain a social movement, emphasizing instead the importance of collective identity and organizational structures. However, there is still limited understanding of how organizational structures emerge and transform in a social movement. LÄS MER

  2. 2. Hemarbete och organisationsidentitet: En kvalitativ studie om hur Uppsala kommuns organisationsidentitet bevaras och återskapas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hanna Gahne; Anna Forss; [2023]
    Nyckelord :Organizational identity; Organizational culture; Organizational communication; Agency; Distance work;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to understand what happens with the organizational identity at a Swedish municipality when employees work partly from home. The municipality we are focusing on is Uppsala kommun. Our research question concerns how Uppsala kommuns organizational identity maintains and recreates when employees partly work from home. LÄS MER

  3. 3. Ethnic Food and Sustainability : An analysis of how Thai restaurants in Sweden practice and communicate CSR

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Surathra Aomsap; [2022]
    Nyckelord :Ethnic Food; Cultural Food; Thai restaurant; Sustainability; Food Sustainability; CSR; CSR Communication; Small Migrant Business; SMEs; CCO Theory; Thai Food;

    Sammanfattning : The ethnic food industry has grown substantially due to globalisation and migration trends. However, food sustainability has been rarely studied in ethnic food business literature.Ethnic food businesses are considered small migrant businesses, characterised by dimensions like size and cultural context. LÄS MER

  4. 4. Kommunicera och samarbeta digitalt : En studie om medarbetares upplevelser av distansarbete till följd av pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Elina Petersson; Tina Norrby; [2022]
    Nyckelord :Home-based telework; Pandemic; Communication; Collaboration; Four-flow model; Påtvingad distansarbete; Pandemi; Kommunikation; Samarbete; Fyra- flödesmodellen;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för hur snabb omställning till distansarbete i samband med pandemin har påverkat kommunikation och samarbete inom en organisation. I studien kommer medarbetarnas upplevelser av den informella och formella kommunikationen samt samarbeten att undersökas, för att se om det finns några skillnader före och under pandemin. LÄS MER

  5. 5. Communicating Environmental CSR-Efforts in a Non-Sustainable Industry : A Comparative Study of Patagonia's and H&M's Environmental CSR Communication Using a Multimodal Critical Discourse Analysis

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sanna Viberg; Stephanie Balasingam; [2022]
    Nyckelord :ECSR communication; Slow fashion; Fast fashion; CCO; Transparency;

    Sammanfattning : The fashion industry is distinguished by two types of companies: slow fashion companies, such as Patagonia, characterized by environmentally friendly business practices, and fast fashion companies, such as H&M, premised on a less environmentally sustainable business model (Fletcher 2010; Bick, Halsey & Ekenga 2018). Although Patagonia and H&M are founded on different business models, their ECSR communication is similar. LÄS MER