Sökning: "Camilla Svärd"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Camilla Svärd.

  1. 1. Hur beskriver några speciallärare och specialpedagoger det specialpedagogiska arbetet kring elever i matematiksvårigheter?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maud Björkman; Camilla Svärd; Arzu Ayhan; [2020]
    Nyckelord :Framgångsfaktorer; kvalificerade samtal; matematiksvårigheter; matematikutveckling; specialpedagogiskt arbete; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få ökad kunskap och en djupare förståelse för hur några speciallärare/specialpedagoger beskriver det specialpedagogiska arbetet kring elever i matematiksvårigheter. Till studien har en kvalitativ forskningsansats använts, då datainsamlingsmetoden har varit semistrukturerade intervjuer som har genomförts med speciallärare med inriktning matematikutveckling samt specialpedagoger, totalt 15 olika informanter. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta ämnesintegrerat med matematik : En studie kring lärares syn på ämnesintegrerad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Camilla Bengtsson Svärd; [2013]
    Nyckelord :Subject integration; mathematics; teaching; Ämnesintegrering; undervisning; matematik;

    Sammanfattning : Att arbeta ämnesintegrerat med matematik En studie kring lärares syn på ämnesintegrerad undervisning Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare såg på ämnesintegrerad undervisning i matematik. I denna studie undersöktes några lärares syn på ämnesintegrerad undervisning. LÄS MER

  3. 3. ”Alla har lika värde och det är värdefullt att vara olika” : En kvalitativ studie från Waldorfskolan kring lärare och elevassistenters arbete med att skapa en inkluderande skolmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Christina Karlsson; Camilla Svärd; [2013]
    Nyckelord :inclusion; special education; Waldorf School; Waldorf pedagogics; Inkludering; särskolan; Waldorfskolan; Waldorfpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera hur läraren och elevassistenten arbetar för att skapa inkludering, av elever som läser enligt särskolans läroplan, i en ordinarie gymnasieklass. Vi har med hjälp av de kvalitativa forskningsmetoderna, deltagande observationer och intervjuer, samlat data för att beskriva och analysera hur det inkluderande arbetet ser ut på en Waldorfskola. LÄS MER

  4. 4. Elevers metakognitiva kunskaper i matematik : En enkätstudie kring elevers medvetenhet om sitt matematiska lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Näslund; Camilla Bengtsson Svärd; [2012]
    Nyckelord :Metacognition; mathematics; motivation; Metakognition; matematik; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elevers motivation och metakognitiva kunskaper i matematik. Vi har undersökt vilken inställning elever, i årskurs ett på gymnasiet har till matematiken, elevers medvetenhet kring hur de lär sig matematik på bästa sätt samt hur elever ser på sitt lärande och vad de gör för att påverka sitt lärande. LÄS MER

  5. 5. Webbplatsen som marknadsföringskanal − Lokala Evenemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Camilla Svärd; Caroline Bladh; [2010]
    Nyckelord :lokala evenemang; evenemangsmarknadsföring; internetmarknadsföring; upplevelser;

    Sammanfattning : Genom Internet skapas ständigt nya och kreativa lösningar som ger företag ochorganisationer möjligheter att förmedla sitt budskap på ett virtuellt sätt. Särskilt viktigt ärdet för upplevelseindustrin och där tillhörande evenemangsaktörer att kunna återgeverkligheten i teknologin. LÄS MER