Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Show me what you share and I’ll tell you who you are

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Celine Bisgaard Olsen; Christofher Gaude; [2015]
    Nyckelord :Viral marketing; social media; identity; self-presentation; consumer studies; Social Sciences;

    Sammanfattning : Viral marketing is a technique employing consumers as a market force to spread messages in social networks, almost like a virus. The challenge with viral marketing is knowing how it works. We argue that previous research has focused too much on the content of the messages, rather the ones who actually share them. LÄS MER

  2. 2. Att transformera sin organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Christofher Gaude; Gabriel Safir; [2013]
    Nyckelord :Organization; Culture; Values; Transformation; Change; Adopt; Leadership; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att transformera en kultur Denna studie fångar komplexiteten och de utmaningar till att förstå och ändra en värdestyrd organisation och dess kultur, från toppen av hierarkin till befattningshavare och medarbetare. Vi vill utreda hur de anställdas förväntningar såg ut gällande förändringarna kring bolagets uttalade värderingar samt organisationens kulturella transformation. LÄS MER