Sökning: "Client Simulation"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Client Simulation.

  1. 1. A study of productivity measurement and modeling of inhaler production at AstraZeneca

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Vilma Björk Öhhrfelt; Ebba Österman; [2023]
    Nyckelord :Produktivitet; produktivitetsmått; produktionsplanering; diskret händelsestyrd simulering; kapacitetsförändringar; produktionslogistik; Industriell ekonomi; Industriell ekonomi;

    Sammanfattning : Production planning and evaluation can be performed using various tools. This study encompasses two main topics: productivity measurement and production simulation. The study was conducted at AstraZeneca, a pharmaceutical company, where their production of inhalers was examined. LÄS MER

  2. 2. Performance Analysis of a Godot Game-Agnostic Streaming Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sam Axelsson; Filip Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Streaming; Game-Agnostic; State Replication; Client Simulation; Godot Game Engine; Streaming; Spel-Agnostisk; State Replication; Client Simulation; Godot Spelmotor;

    Sammanfattning : Background. Streaming games is traditionally done with video and audio both for watching on websites like Twitch and YouTube or playing via cloud gaming services. Streaming with video and audio requires good internet speeds to be of satisfactory quality therefore compression algorithms are used. LÄS MER

  3. 3. A Web Application for Wildfire Spread Prediction and Visualisation in Sweden Using Geospatial Data and Technology

    Master-uppsats, KTH/Geoinformatik

    Författare :Micael Makenzius; Jonas Bylerius; [2022]
    Nyckelord :Prometheus; wildfire progression; real-time; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; web-application; Prometheus; skogsbrands simulering; realtid; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; webbapplikation;

    Sammanfattning : Skogsbränder är kraftfulla naturfenomen kapabla att åstakomma omfattande skada över stora ytor och medföra omfattande kostnader för sammhället både humanitärt, ekonomiskt och miljömässigt. Det finns därför ett starkt incitament att övervaka och förutspå skogsbränders utveckling och spridning. LÄS MER

  4. 4. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Wessman; [2022]
    Nyckelord :Software Performance Tracking; Software Performance profiling; Heatmap; Software Testing; Automatic Testing; Game Development; Game Testing; Mjukvaruprestandaspårning; Mjukvaruprestandaprofilinger; Färgdiagram; Mjukvarutestning; Automatisk testning; Spelutveckling; Speltestning;

    Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER

  5. 5. CHARGING HYBRID IS THE FUTURE FOR FERRIES : A case study on partial electrification of the Gotland ferries in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ahmed Shanshal; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Swedish climate target for the transport sector is that the emissions will be reduced by 70% by 2030 compared to 2010. A reduction of 27% has already taken place and a reduction of one million tons of CO2 per year remains until the target in 2030. In 2020, Sweden's domestic shipping accounted for 660,000 tons of CO2 emissions. LÄS MER