Sökning: "Computer generated music"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Computer generated music.

  1. 1. The Gunnlod Dataset : Engineering a dataset for multi-modal music generation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Johansson; Joel Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Computer generated music; machine learning; musical instrument digital interfaces; ethics;

    Sammanfattning : This report details the creation of a new dataset named the Gunnlod dataset (after the Norse giantess who guarded the mead of poetry) for use in research in the field of machine learning as applied to music creation, particularly multi-modal music in the MIDI format of symbolic music representation. The dataset is based on a subset of approximately four fifths of the Lakh MIDI dataset. LÄS MER

  2. 2. Algoritmisk jämförelse av musiksmak och personliga värderingar : Med användning av Spotifys Web API

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Hampus Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Similarity measure; matching algorithm; match; music taste; dating; social attraction; javascript; node.js; express; passport; spotify.; Likhetsmått; matchningsalgoritm; match; musiksmak; dejting; social attraktion; javascript; node.js; express; passport; spotify.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att det finns en koppling mellan musiksmak och social attraktion mellan människor, eftersom delad musiksmak ofta innebär delade personliga värderingar, och delade personliga värderingar kan innebära större chans för social attraktion. Målet med undersökningen har varit att ta reda på om musiksmak har någon korrelation med personliga värderingar, och vilka algoritmer som i så fall skulle kunna användas för att beräkna korrelationen. LÄS MER

  3. 3. Mixing Music Using Deep Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Viktor Kronvall; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Deep Reinforcement Learning has recently seen good results in tasks such as board games, computer games and the control of autonomous vehicles. Stateof-the-art autonomous DJ-systems generating mixed audio hard-code the mixing strategy commonly with a cross-fade transition. LÄS MER

  4. 4. Robot eller människa, vad spelar det för roll? - En undersökning av kravet på mänskligt skapande inom upphovsrätten, i ljuset av kreativ artificiell intelligens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Daniel Holmdahl; [2018]
    Nyckelord :immaterialrätt; AI; artificiell intelligens; upphovsrätt; copyright; computer generated works; intellectual property; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) is a growing technological phenomenon that is predicted to, within the near future, be able to create creative works such as novels, artistic pictures, music, and the likes, equivalent in quality to the works of humans. As opposed to the works made by humans, AI-creations will not be protected by copyright, as copyright is limited to things made by humans. LÄS MER

  5. 5. Testing the extent of Predictive Coding in groove perception:Computer-generated rhythmic patterns with syncopation affectpleasure and period predictability

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Andreas Piokos; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Groove is defined as the tendency to move some part of your body according to some aspectof the sound pattern - a phenomenon that has attracted considerable interest in musicpsychology and cognition. Syncopation and a steady beat are two properties consistentlyassociated with groove, but this constitutes an apparent contradiction: Syncopes would seemto counter a steady beat and confuse the perceived regular pulse. LÄS MER