Sökning: "Conjoint Analysis"

Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden Conjoint Analysis.

  1. 11. Why Which Wine: An Explorative Study on Wine Cues and Swedish Wine Consumers' Decision-making

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Widstrand; Anton Giwercman; [2020]
    Nyckelord :Wine; Cues; Conjoint analysis; Consumer Decision-making; Knowledge;

    Sammanfattning : The thesis studies Swedish consumers' decision-making when they select a bottle of wine. We use literature on decision-making as responses to cues as framework investigate the impact of four wine-related cues, namely country of origin, price, organic and grape variety. LÄS MER

  2. 12. PSS Design in Practice - How a Choice Experiment Can Help Configuring a New Subscription Offer. The Case of Care by Volvo’s Used Car Subscription Offer

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabian Perktold; Moritz von Raczeck; [2019-07-09]
    Nyckelord :PSS Design; PSS Configuration; Servitization; Car Subscription; DCA; Discrete Choice Experiment; Choice-Based Conjoint; Customer Preferences; WTP;

    Sammanfattning : Background and Purpose The automotive industry is facing huge challenges as the perception and utilization of cars is changing. As a result, many automotive companies are increasingly moving away from solely selling cars and starting to offer bundles of products and services (PSS) instead. LÄS MER

  3. 13. D4Active : Diabetes System

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Possfelt; Alfred Bertilsson; [2019]
    Nyckelord :medtech; diabetes; system; medicinteknik; hälsoinnovation;

    Sammanfattning : What is missing today on the Swedish market for diabetic products? Users with diabetes type 1 are today asking for products that will elevate the feeling of freedom and increase the quality of life. Diabetes type 1 is a disease where the pancreas is unable to produce insulin to adjust the level of blood sugar. LÄS MER

  4. 14. Conversational Commerce : A Quantitative Study on Preferences towards AI-Fueled C-Commerce Platforms among Digital Natives in Sweden and Germany

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Felix Jan Kröger; Filip Johansson; [2019]
    Nyckelord :Conversational Commerce; E-Commerce; Chatbot; Instant Message; Voice Assistant; Artificial Intelligence;

    Sammanfattning : Background: E-commerce is widespread in today’s shopping routines and conversational commerce (CC) as an expansion, aims at integrating customers and businesses on a whole new level. Through the application of chatbots fueled by artificial intelligence, a more personal and individual way of remote shopping is offered. LÄS MER

  5. 15. Vilka faktorer påverkar universitetsanställdas val av transportsätt vid tjänsteresor mellan Kalmar och Stockholm?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Jessika Rasmussen; [2019]
    Nyckelord :Air plane; business travels; e-meetings; emissions; factors; train; transport choice.; E-möten; faktorer; flyg; tjänsteresor; transportval; tåg; utsläpp.;

    Sammanfattning : Transportval vid tjänsteresor är en viktig fråga då universitet och högskolor var en av de tre myndigheter med högst mängd utsläpp från tjänsteresor för året 2017. Det är särskilt viktigt för Linnéuniversitetet som är miljöcertifierat och har en Mötesoch Resepolicy för att minska sina utsläpp. LÄS MER