Sökning: "Credibility score"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Credibility score.

  1. 1. Sambandet mellan ESG-betyg och finansiella prestationer: En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan ESG-betyg och finansiella prestationer inom den europeiska finanssektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ramazan Durak; [2023]
    Nyckelord :ESG-score; E-score; S-score; G-score; sustainability reporting; ROA; ROE; financial sector; financial performance; ESG-betyg; E-betyg; S-betyg; G-betyg; hållbarhetsrapportering; ROA; ROE; finanssektorn; finansiell prestation;

    Sammanfattning : Syfte: Företag i dagens samhälle befinner sig i en allt mer påträngande situation där de måste arbeta hållbart eller bedriva verksamhet på ett hållbart sätt, och detta har blivit centralt sedan flera år tillbaka. I och med att hållbarhet blir allt mer viktig och finansiella sektorn spelar en viktig roll för länders samhällsekonomier började forskningsvärlden undersöka sambandet mellan ESG-betyg och företagens finansiella prestationer. LÄS MER

  2. 2. Developing and evaluating a style guide for chatbots deployed in a technical setting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Petäjävaara; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; Communication style; Design style guide; Conversational Interface; Internal support systems; CUI;

    Sammanfattning : This study evaluates the perceived credibility of a technical chatbot based on its communication style - the way it interacts with its users embodied through text and emojis. A chatbot’s initial communication style was compared to a humble version. LÄS MER

  3. 3. Towards improved simulation process capabilities : A simulation process maturity model

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Arild Bramler; [2019]
    Nyckelord :Simulation process; Process maturity; maturity model;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this thesis is to present the result of simulation process maturity (SPM) assessments in the pharmaceutical and manufacturing industry using a process maturity model derived from empirical research. The model is used to benchmark an organisations simulation capability and to apply the results of the assessment to develop a road map for implementing simulation process improvement as well as integration initiatives within the organisation. LÄS MER

  4. 4. Visualisering av trovärdighet : En undersökning av ett poängsystem som hjälpmedel vid trovärdighetsbedömningar av nyhetsartiklar på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Axel Jonsson; Magnus Ulenius; [2015]
    Nyckelord :Checklist approach; Credibility assessment; Credibility evaluation; Credibility visualisation; Credibility score; Criteria for web credibility assessment; Web credibility; Källkritik; poängsystem; trovärdighet; trovärdighetsbedömning; trovärdighetspoäng;

    Sammanfattning : Along with the Internet and the increased flow of information that follows, it’s now a fact thateveryone have the ability to publish information that could theoretically reach hundreds ofthousands of people. Several studies point to similar problems and believe that Internet usersgenerally lack the knowledge required to assess the credibility of various web content. LÄS MER

  5. 5. The Effect of Seller Reputation on Buyer Intentions and Attitudes in Online C2C Service Marketplaces

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Douglas Iverot; Sonja Horelli; [2015]
    Nyckelord :C2C; E-commerce; Online Service Marketplace; Reputation; Source Credibility;

    Sammanfattning : Online C2C service marketplaces are one of the most recent forms of peer-to-peer exchange, enabling consumers to offer and purchase services to and from other consumers. As services move to an online environment, while being offered by unknown sellers, uncertainty and risk often grows in the eyes of the buyer. LÄS MER