Sökning: "Developers’ experience"

Visar resultat 1 - 5 av 454 uppsatser innehållade orden Developers’ experience.

  1. 1. ENERGY EFFICIENCY RATING IN DIGITAL SPACE : System Conscious Of Potential Energy Saving (SCOPES)

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Hanna Jansson; [2024]
    Nyckelord :Energy Efficiency Rating; Web Development; Web Design; Webpage Weight; Sustainable Design; Energy saving;

    Sammanfattning : Can a tool effectively aid user experience (UX) and user interface (UI) designers, along with frontend developers, in implementing more energy efficient websites? The foundation for formulating the thesis questions and identifying the issue was laid through an exploration of related work. This study aims to present the development of a tool encompassing recommendations and practices from existing research, providing valuable support for designers and developers. LÄS MER

  2. 2. Utforskning av styrkor och svagheter med par-, mobb- och soloprogrammering inom nyutveckling och förvaltning : En fallstudie på Trafikverket

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Simon Kvarnström; Jesse Vähäjylkkä; [2024]
    Nyckelord :Pair programming; Mob programming; Solo programming; Parprogrammering; Mobbprogrammering; Soloprogrammering;

    Sammanfattning : Bakgrund Parprogrammering och mobbprogrammering är samarbetsinriktade programutvecklingstekniker där utvecklare arbetar tillsammans för att lösa problem. Fördelarna inkluderar förbättrad kodförståelse, minskad defektfrekvens och kunskapsöverföring. Mobbprogrammering involverar en hel grupp av programmerare som samarbetar med samma kod. LÄS MER

  3. 3. THE DESIGN OF EVALUATION FEATURE TO IMPROVE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Kristina Cordova; [2023-10-23]
    Nyckelord :LMS; Evaluation; Feedback; Learning System Design;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of the project is to improve the evaluation processes in a post implemented learning management system. Recurrent and agile evaluation can improve user experience and establish good prerequisites for the users’ learning. However, the user’s feedback is essential in the improvement of the system. LÄS MER

  4. 4. LET’S LEVEL UP OUR COMMUNICATION A Study of Communication Challenges in Game Development Teams

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fina Blomberg; Louise Lind; [2023-02-01]
    Nyckelord :internal communication; multidisciplinary teams; game development; management;

    Sammanfattning : Video games are growing fast in popularity, and while gaming has been primarily an entertainment medium, educators have also realized its benefits as a learning tool. However, little research is done on the complexity of communication in game development projects, though studies of challenges in game development often men-tion communication problems causing delays, stress, and inefficiency. LÄS MER

  5. 5. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eleonora Palmgren; Estelle Bonving; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt byggande; digitala verktyg; materialinventering; återbruksinventering; återbruk;

    Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER