Sökning: "E-commerce security"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden E-commerce security.

  1. 1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 2. The new hype in the e-commerce industry: A case study in Sweden to investigate challenges perceived by software development teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hasmik Hakobyan; Narthana Murugesan; [2023]
    Nyckelord :software development teams; e-commerce; challenges; new hype; pandemic; Business and Economics;

    Sammanfattning : The growing number of users and the changes in customer behaviour over the last few years caused new hype in the e-commerce industry. This imposed pressure resulted in some technical disruptions in those systems. LÄS MER

  3. 3. Consumers Data: When the Private Goes Public : An exploratory study on consumers’ concerns in the public and private spheres of e-commerce.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ray Nablsi; Ouras Al-Bardan; [2023]
    Nyckelord :Consumers’ concerns; e-privacy; e-security; e-commerce; personal data; private sphere; public sphere.;

    Sammanfattning : In the digital era, e-commerce has gained significant traction, displacing traditional brick-and-mortar stores. However, this transition has raised concerns among consumers regarding e-privacy and e-security. Disclosing personal information on public e-commerce platforms exposes individuals to potential risks, such as data breaches. LÄS MER

  4. 4. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  5. 5. Click, Shop, Done

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ashmitha Godagampala; Ruaa Al-Urfali; Vlora Dosljaki; [2023]
    Nyckelord :Technology-based self-services; express checkout systems; E-commerce; online shopping; consumer behavior; buying behavior; Consumer decision-making process model; Sweden; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is increasing at a high pace and express checkout systems are becoming widely available. For this reason, this study aims to gain a deeper knowledge on how express checkout systems shape consumers’ buying behavior online. LÄS MER