Sökning: "Edward Hall"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Edward Hall.
6. Synd och syndare : En kritisk diskursanalys av HBTQ-personers representation i Kyrkans Tidning, Dagen och Världen Idag
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka representationen av HBTQ-personer i kristna nyhetstidningar i Sverige. Frågeställningen innefattar hur dessa representeras, vilka som representerar dem och hur representationen förhåller sig till Rainer Forsts toleranskriterier. LÄS MER
7. Stranden och det främmande : En undersökning av ”den Andres” roll och tematisering i Alex Garlands The Beach
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : In this essay I point out that the presence of ”Otherness” plays a key role in the novel The Beach by Alex Garland, and that the text relates to a colonial literary tradition. I’ve mainly used the distinction of Otherness and cultural representation presented by the postcolonial theorist Edward W. Said to guide me. LÄS MER
8. Swedes in Australia - and their thoughts about business communication and culture
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : The purpose of the thesis is to study Swedes who live in Australia about their thoughts concerning differences between the cultures and their communication styles in the following four areas; Power Distance, Masculinity verses Femininity, Affective verses Neutral, and Time. I have chosen a qualitative approach for this study. LÄS MER
9. Människor och offentliga rum : inom norrcity i Örebro
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnadSammanfattning : Sammanfattning Stadens offentliga rum är en viktig arena för stadslivet. Detta påstående har varit utgångspunkten för att undersöka de fysiska förutsättningarna i stadsrummet och vad de har för betydelse för mötet mellan människor. LÄS MER
10. The Validity of Cultural Dimensions in the Development Process of International Advertising
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Culture drives how people communicate and what they communicate. In addition, culture influences the people’s perception of advertisements. Understanding the consequences of cultural differences is, therefore, crucial for marketing and advertising people when it comes to the development of international advertising. LÄS MER