Sökning: "Emmelie Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Emmelie Nilsson.

  1. 1. En studie om att bli respektabel man- Klass, kön och status i yrkesprogram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Nilsson; Emmelie Sköld; [2018]
    Nyckelord :maskulinitet; normbrytandegymnasieval; migration; intersektionalitet; respektabel;

    Sammanfattning : Den könssegregerade arbetsmarknaden och de könssegregerade gymnasieutbildningarna kan hänga ihop. En grupp unga män har fått berätta om sina val till kvinnodominerade gymnasieutbildningar samt hur de uttrycker maskulinitet i förhållande till det. LÄS MER

  2. 2. Using the Package to Influence Consumers' Choice of Brand : A Study on the Effect of Package Communication Claims on Propensity to Switch Brand

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nathalie Håkansson; Elin Kvarnström; Emmelie Nilsson; [2014]
    Nyckelord :package; package communication; package cliams; package communication claims; package panels; environmental packaging claims; nutritional claims; production process claims; produt origin claims; propensity to switch; consumer behaviour; private label brands; name brands;

    Sammanfattning : As consumers walk through the grocery store they encounter a vast range of products. In this setting information printed on food packages play a role in consumer decision making. One way of influencing consumer behaviour is by using package panels where detailed communication claims can be placed. LÄS MER

  3. 3. Läraren, eleverna och klassrummet. En studie av klassrummet som fysisk miljö.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jennifer Nilsson Westberg; Emmelie Pettersson; [2013]
    Nyckelord :Meningsskapande; sociokulturella perspektivet; tingens påverkan;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur två lärare valt att utforma sitt klassrum med avseende på den fysiska miljön, en kartläggning av denna fysiska miljö samt hur elever agerar i den givna miljön. Det vi avser med fysisk klassrumsmiljö är möblemang, utsmyckning, disposition av läromedel, elevarbeten och allt annat som av läraren har placerats i klassrummet. LÄS MER

  4. 4. Vem tröstar de äldre? : En kvalitativ studie om sörjandestödet för äldre

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Sandra Nilsson; Emmelie Lindé; [2013]
    Nyckelord :Bereavement support; grief; loss; older people; support; Sörjandestöd; sorg; förlust; äldre; stöd;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka äldres upplevelser av stöd i samband med sorg, vid förlust av livskamrat, samt att undersöka professionellas erfarenheter av sörjandestöd för äldre. Syftet preciseras genom följande frågeställningar: Vilket stöd finns att tillgå äldre i sorg, utifrån samhällets insatser? Vilka eventuella brister finns i sörjandestödet för äldre? Vilka aspekter har varit avgörande för de äldres sorgebearbetning? Studien har genomförts utifrån kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  5. 5. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Johansson; Emmelie Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Dubbelriktade kundrelationer; nätverk; relationer; kundvärde; värdeskapande; fokusgrupper; B2B; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER