Sökning: "Entrepreneurial Marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden Entrepreneurial Marketing.

  1. 21. The Copenhill Crisis. The Dark Side of Planning The Greenest Waste-fired Power Plant Ever Seen

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ulrik Kohl; [2019]
    Nyckelord :urban politics; power plant; neoliberal planning; iconicity; city marketing; sustainable energy; waste-to-energy; dark side of planning;

    Sammanfattning : This thesis is about the making of a power plant. It sheds light on how neoliberal ideas shape large public investments in sustainable energy infrastructure. It tells the story of how the City of Copenhagen decided to build what was claimed to be the greenest waste-fired power plant in the world: Copenhill. LÄS MER

  2. 22. How specialist firms sustain on a niche in aconcentrated industry. : A case-study of Belgian Craft-Breweries.

    Master-uppsats,

    Författare :Sébastien Dessaucy; Daniel Steinwandter Wippel; [2019]
    Nyckelord :Resource Partitioning; Niche Marketing; Coopetition; Niche Firms; Branding; Entrepreneurship; Entrepreneurial Marketing; Microbreweries; Craft beer.;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this thesis is to understand how specialist firms develop in a concentrated industry by analyzing how microbreweries develop and operate on the Belgian market. Then, the literature reviewed used to build the theoretical foundation of this work is centered around the Resource Partitioning Theory and Niche Marketing Theory to explain this phenomenon. LÄS MER

  3. 23. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Nyckelord :enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER

  4. 24. Social media marketing of SMEs in regional Sweden : A study of the automotive sales industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Robin Björk; Jesper Lindbom; Ville Piirilä; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract   Background The recent developments in technology have resulted in an emergence of social media platforms and they are now an essential part of everyday lives of consumers and businesses. Since a lot of companies utilize social media in their marketing activities, the marketing strategies of small and medium sized enterprises (SMEs) have changed from the traditional practises. LÄS MER

  5. 25. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Klara Sundberg; Jakob Örnmalm; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Technological readiness; Technological acceptance; Uncertainty; Optimism; Decision making; Entreprenörskap; Teknologisk beredskap; Teknologisk acceptans; Osäkerhet; Optimism; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi.   Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER