Sökning: "Entrepreneurial Marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden Entrepreneurial Marketing.
21. The Copenhill Crisis. The Dark Side of Planning The Greenest Waste-fired Power Plant Ever Seen
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This thesis is about the making of a power plant. It sheds light on how neoliberal ideas shape large public investments in sustainable energy infrastructure. It tells the story of how the City of Copenhagen decided to build what was claimed to be the greenest waste-fired power plant in the world: Copenhill. LÄS MER
22. How specialist firms sustain on a niche in aconcentrated industry. : A case-study of Belgian Craft-Breweries.
Master-uppsats,Sammanfattning : Purpose – The purpose of this thesis is to understand how specialist firms develop in a concentrated industry by analyzing how microbreweries develop and operate on the Belgian market. Then, the literature reviewed used to build the theoretical foundation of this work is centered around the Resource Partitioning Theory and Niche Marketing Theory to explain this phenomenon. LÄS MER
23. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER
24. Social media marketing of SMEs in regional Sweden : A study of the automotive sales industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background The recent developments in technology have resulted in an emergence of social media platforms and they are now an essential part of everyday lives of consumers and businesses. Since a lot of companies utilize social media in their marketing activities, the marketing strategies of small and medium sized enterprises (SMEs) have changed from the traditional practises. LÄS MER
25. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi. Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER