Sökning: "Erica Magnusson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Erica Magnusson.

  1. 1. Djurparkernas folkbildningsambition : En intervjustudie om balansen mellan underhållning och kunskapsdelning i djurparkers verksamhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Erica Magnusson; [2024]
    Nyckelord :Djurpark; underhållning; upplevelse; kunskapsdelning; folkbildning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur anställda på svenska djurparker förhåller sig till och hanterar, frågor som rör balansen mellan underhållning och kunskapsbildning. Metoden som användes var tematisk analys. Som teoretiskt perspektiv användes Kolbs teori om upplevelsebaserat lärande. LÄS MER

  2. 2. Lärarens syn på kooperativt lärande i matematikundervisningen : Betydelsen av interaktion och samarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Pernilla Magnusson; Erica Törngren; [2022]
    Nyckelord :inkludering; kooperativt lärande; matematik; måluppfyllelse; samarbete;

    Sammanfattning : Studiens huvudsakliga syfte var att undersöka om kooperativt lärande kan leda till inkludering och ökad måluppfyllelse främst inom matematiken. Lärarna som deltagit i studien är verksamma lärare i årskurs F-6. Semistrukturerade intervjuer i kombination med enkäter användes på en skola. LÄS MER

  3. 3. Kooperativt lärande i matematik - en utvecklande process

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erica Törngren; Pernilla Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Advantage; Cooperative learning; Disadvantage; Math*; Young learners; Kooperativt lärande; hinder; möjligheter;

    Sammanfattning : Kooperativt lärande i matematik är en framgångsrik metod och lärare över hela världenförespråkar och arbetar utifrån detta arbetssätt (Kagan och Stenlev, 2017). Syftet meddenna kunskapsöversikt blev således att undersöka vad som krävs för att göra kooperativtlärande kunskapsutvecklande och vilken roll läraren har. LÄS MER

  4. 4. Språkets betydelse i förskolan : Förskollärares uppfattningar och arbetssätt om hur de främjar barns språkutveckling

    M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Emma Bernhardsson; Erica Magnusson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER