Sökning: "Evelina Sjöberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Evelina Sjöberg.

  1. 1. Fastighetsbolags ekonomiska inställning till ekologiskt hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Erica Hagström; Evelina Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Ekologisk hållbarhet; ekonomiska konsekvenser; fastigheter; miljöcertifiering;

    Sammanfattning : There is no consensus in the research on whether ecologically sustainable properties are economically favorable for real estate companies. Environmental investments and ecologically sustainable properties are often associated with high costs in relation to the return. LÄS MER

  2. 2. Upplevelser av bemötande på akutmottagningar utifrån ett patientperspektiv : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Evelina Sjöberg; Stefanie Nolin; [2019]
    Nyckelord :Akutmottagning; bemötande; patient; omvårdnad; vårdpersonal; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till en akutmottagning kommer människor med olika sjukdomstillstånd som behöver akut sjukvård. Varje år beräknas cirka 2,5 miljoner patienter besöka Sveriges 74 olika akutmottagningar i landet. Det är ofta stressigt och många korta möten, därför är bemötandet en viktig del i omvårdnaden. LÄS MER

  3. 3. Alla för destinationen, destinationen för alla : En kvalitativ studie om ledarskap och samverkan mot ett enhetligt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Arvidsson; Evelina Sjöberg; Julia Svalling; [2017]
    Nyckelord :Place brand; place branding; leadership and controlling; cooperation and partnership; coherent brand; Platsvarumärke; platsvarumärkesbyggande; samverkan och samarbete; ledning och styrning; enhetligt platsvarumärke;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor:Syftet med studien är att undersöka hur platser arbetar med varumärkesbyggande i en konkurrenskraftig miljö. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på platsvarumärke: 1. Hur påverkar ledarskap och styrning ett varumärke för en plats? 2. LÄS MER

  4. 4. Turisten och souveniren : Motiv till inköp

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Sjöberg; Lisa Pettersson; Elin Weigardh; [2016]
    Nyckelord :Souvenir; motive; tourism; gender; tourismshopping; memories; consumption; Souvenir; motiv; turism; genus; turismshopping; minnen; konsumtion;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga de olika motiv som finns i samband med att turisterna gör souvenirinköp som de tar med sig hem.   Metod: Uppsatsen bygger på en hypotetisk-deduktiv ansats för att skapa en djupare förståelse för hur motiv speglar souvenirer. LÄS MER