Sökning: "Filippa Isaksson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Filippa Isaksson.
1. Opportunities for Short Food Supply Chains : attractive communication strategies within a Swedish REKO-ring
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The interest in locally produced food has increased in Sweden, this has led to several initiatives where consumers can buy products directly from producers. One example of an initiative is REKO-rings, which is an initiative based on contact via the internet, where consumers can shop directly from producers without intermediaries. LÄS MER
2. Alkohols effekt på förmågan att känna igen och bedöma känslor
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Föreliggande fältstudie har undersökt alkohols påverkan på förmågan att bedöma emotioner. Resultatet visade att alkoholpåverkade gjorde mindre korrekta bedömningar när det gällde ilska rädsla och avsky. Övriga emotioner bedömdes lika korrekt av grupperna. LÄS MER
3. En studie av drivkrafter och barriärer för att integrera hållbarhet i ett livsmedelsföretag : en fallstudie av ett svenskt slakteriföretag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Parisavtalet, Kyotoprotokollet och livsmedelsstrategin driver på för ett mer hållbart arbete inom företag. I studien kopplas hållbarhetsarbete mot livsmedelsföretag eftersom mat är något som alltid kommer att behövas, och det är då av vikt att den är hållbart producerad. LÄS MER
4. Employer Branding : En strategi för att attrahera och motivera rätt medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Employer Branding handlar om att marknadsföra sitt arbetsgivarvarumärke, företag vill vara en så attraktiv arbetsgivare som möjligt för att locka till sig de mest talangfulla medarbetarna. Employer Branding riktar sig både mot befintliga och potentiella medarbetare. LÄS MER
5. Att designa framgång genom sitt ursprung : En uppsats om hur ett företag inom den svenska mode- och designbranschen kan använda sig av ”country of origin” för att skapa konkurrenskraft på internationella marknader
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att identifiera hur Filippa K arbetar med sitt svenska ursprung för att skapa konkurrenskraft på internationella marknader samt hur Filippa K:s huvudkontor styr företagets internationella verksamheters arbete med att särskilja varumärket från konkurrenter. Litteraturgenomgången berörde vad forskning tidigare sagt om varumärkes värde och varumärkesidentitet, ”country of origin” samt styrning av ett internationellt företag. LÄS MER