Sökning: "GU C-uppsatser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden GU C-uppsatser.

  1. 1. MOTIVATION I MATEMATIKINLÄRNING HOS SVENSKA GRUNDSKOLEELEVER: En analys av arton svenska studier skrivna mellan år 2005 och 2016

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Maryia Zhaunerchyk; Irina Ramkhen; [2017-05-05]
    Nyckelord :Motivation; grundskola; matematik; matematikdidaktik; forskningsläge; avhandling; examensarbete; analys;

    Sammanfattning : Syfte: Med vår studie vill vi undersöka forsknings- och kunskapsläget i Sverige vad gäller motivation för matematik hos grundskoleelever. Teori: I uppsatsen undersöker vi hur viktig skolmatematiken är och vilken roll spelar motivation för en lyckad inlärning av grundskoleelever. LÄS MER

  2. 2. Lärares (o)kunskap om formativ bedömning - en kvalitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Svensson; Rima Engström; Nicolas Hasselqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt syfte har varit att undersöka om formativ bedömning används av lärare i Sveriges skolor och hur lärare motiverar sitt val av bedömningsform.För att ta reda på det har vi gjort en kvalitativ innehållsanalys av fem C-uppsatser som alla innehåller kvalitativa intervjuer inom ämnet bedömning. LÄS MER

  3. 3. Klienten ä(ge)r problemet. En diskursanalys om socionomstudenters beskrivningar av klienter

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maria Sundkvist; Kristofer Astemo; [2009-12-28]
    Nyckelord :Socialt arbete; Klient; Diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka och belysa socionomstudenters beskrivande av klienter. Studien har en socialkonstruktivistisk utgångspunkt och syftar till att genom diskursanalys studera om och hur de benämningar av klienter, som vi kunde identifiera i valda c-uppsatser producerade på Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs Universitet kan ses som en del av objektifierande diskurser. LÄS MER

  4. 4. Röd eller Blå? - en textanalys om vilken ideologisk grund diskursen socialt arbete skapar sin kunskap på.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Cecilia Åström; [2009-08-31]
    Nyckelord :Diskursanalys; Socialkonstruktivism; Kunskap; Ideologi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilken ideologisk grund diskursen socialt arbete skapar sin kunskap på. Uppsatsen är av ren textanalytisk art och är skriven i förhoppningen om att lyfta upp intressanta frågor som kan användas i vidare forskning och diskussion. LÄS MER