Sökning: "Game Content"

Visar resultat 1 - 5 av 375 uppsatser innehållade orden Game Content.

  1. 1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  2. 2. Optimization of Solid-State Fermentation process for brown seaweed using LAB and characterization of the products

    Master-uppsats, Lunds universitet/Bioteknik (CI); Lunds universitet/Bioteknik (master)

    Författare :Sweta Singh; [2024]
    Nyckelord :lactic acid bacteria; solid-state fermentation; Alaria esculenta; Saccharina latissima; seaweed fermentation; biotechnology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Fermentation has played a vital role in human history, offering solutions for food preservation, culinary diversity, and the creation of diverse and flavorful foods and beverages. Its importance continues today, both in traditional practices and in modern industrial applications. LÄS MER

  3. 3. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Moberg; [2024]
    Nyckelord :Consumers; Crisis communication; Damage control; Image; Image restoration theory; Organizations; Public relations; Situational crisis communication theory; Videogames;

    Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER

  4. 4. Vilka träningsmetoder används för anfallsspelet i herrallsvenskan? : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Hampik Morad; [2024]
    Nyckelord :Fotbollsträning; Träningsmetodik; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka träningsmetoder som elitfotbollstränare i herrallsvenskan använder i sina träningar för att överföra sina principer inom anfallsspelets olika skeden till sina spelare. Frågeställningar ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet speluppbyggnad? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet komma till avslut och göra mål? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet kontring? Metod Studien genomfördes med en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer användes för att undersöka träningsmetoder som tränarna använder för att träna anfallsspel. LÄS MER

  5. 5. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Tripkovic; [2023]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Planet; World; Sphere; Terrain; Noise; Unity; Editor; Designer; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER