Sökning: "Hanna Winberg"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Hanna Winberg.
1. Arbete utan gränser : En kvalitativ studie av den kreativa industrin
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Relationen mellan arbete och fritid har en lång historia av att vara två separata sfärer. I det moderna samhället har detta förändrats och gränsdragningen dem emellan har blivit mer diffus. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur den kreativa industrin upplever balansen mellan arbete och fritid. LÄS MER
2. En hissautomations begränsningar och tillgångar : En fallstudie som undersöker hur en hissautomation bör användas i en plockmiljö
M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : .... LÄS MER
3. Bilders påverkan vid lösning av textuppgifter i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Texter i matematik är ofta multimodala, vilket innebär att de består av både ord, bilder och symboler. Forskning har visat att denna form av texter ställer höga krav på läsaren. Elever möter ofta olika sorters bilder, till exempel dekorativa, representativa och essentiella bilder, med olika syften i matematikundervisningen. LÄS MER
4. I åskådarens sfär - Mellanstadielärares perspektiv på mobbning i skolmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Detta examensarbete ämnar undersöka den roll och påverkan elever som är åskådare till mobbning i skolmiljö har, utifrån teorin The Bystander Effect. Utgångspunkten är mellanstadielärares berättelser om, erfarenheter och upplevelser av mobbning mellan elever med ett särskilt fokus på de som är åskådare. LÄS MER
5. I vilken utsträckning utnyttjar två svenska klädföretag de rekommendationer som finns på Facebook och Instagram?
Kandidat-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID; KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Den här studien undersöker hur två svenska klädföretag använder sin Facebook-profil och sitt Instagram-konto i marknadsföringssyfte. Syftet med undersökningen är att besvara frågan: I vilken utsträckning överensstämmer innehåll och form i företagens marknadsföring på Instagram och Facebook med plattformarnas tänkta användning för inlägg? Metoder som använts för att besvara problem-formuleringen är en litteraturstudie, observationer av företagens profiler samt en enkätstudie som skickades ut till företagens butikspersonal. LÄS MER