Sökning: "Ida Liedberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ida Liedberg.

  1. 1. Vad får medarbetaren att stanna? : En kvalitativ studie om medarbetarens upplevelse av medarbetarskap i sin butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Liedberg; Felicia Berndtsson; [2023]
    Nyckelord :Co-workers; Co-workership; Co-workership wheel; staff turnover; retail trade; Swedish retail; Medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; personalomsättning; detaljhandel; svensk detaljhandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Medarbetarskap är ett alltmer uppmärksammat begrepp som förekommer rikligt idet svenska arbetslivet. Medarbetarskap finns på alla arbetsplatser och det som skiljer åt är hur utvecklat det är. Den svenska handeln är näringslivets största arbetsgivare där detaljhandeln ingår. LÄS MER

  2. 2. Gränslösa nätverk : En studie av företags internationalisering till Kina ur ett nätverksperspektiv

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nellie Dahlin; Ida Liedberg; [2009]
    Nyckelord :relation; nätverk; etableringssätt; internationellt tillvägagångssätt; förvärv;

    Sammanfattning : This thesis follows a qualitative method and aim to describe firms’ international business at an emerging market seen from a network perspective. The purpose of the thesis is to study in what way business relations and networks influence the process of internationalization and describe the way in which companies handle the external network in relation to acquisitions. LÄS MER

  3. 3. En ny kanal för att nå en ny generation vuxna? : En studie om att skapa relationer mellan banker och segmentet unga vuxna med Internet som kommunikationskanal

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Catrin Liedberg; Ida Koolmeister; [2007]
    Nyckelord :segmentation; banking; Internet; young adults; relationship marketing; CRM; positioning; segmentering; banker; Internet; unga vuxna; relationsmarknadsföring; CRM; positioning;

    Sammanfattning : Internet har under de senaste åren blivit en starkare kanal för kommunikation som ökat explosionsartat och även öppnat upp nya kommunikationsvägar för bankerna. Kunder som tidigare varit svåra att bygga upp en relation med kan idag bli nåbara på ett enklare sätt med hjälp av den nya kanalen. LÄS MER