Sökning: "Individualiserad reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Individualiserad reklam.

  1. 1. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  2. 2. Information, integritet och individualiserad reklam : Om regleringen av intressebaserad annonsering i ljuset av nya dataskyddsförordningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Hanna Thorngren; [2017]
    Nyckelord :intressebaserad annonsering; marknadsrätt; dataskydd;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Egodryckerna - en semiotisk analys av vitamindryckers varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Niklas Michin Aristoy; Fredrik Perlskog; [2010]
    Nyckelord :Identifiering ; Vitamindrycker; Individualiserad reklam; Mytbildning; Varumärkeskommunikation; Reklamanalys; Varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste åren har det skett en ökning i antalet så kallade vitamindrycker som finns i handeln. Vitamin Well, Glacéau Vitaminwater och Vitamino är varumärkena som i tur och ordning gått in på marknaden och rönt kommersiella framgångar i dryckessegmentet. LÄS MER