Sökning: "Interculturalism"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet Interculturalism.

  1. 11. The dilemmas of Mother Tongue Education : The integration of curriculum theory and practice: Chinese Mandarin and Spanish mother tongue teachers’ experiences in Sweden.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Beatrice Hernandez; [2018]
    Nyckelord :language; Mother Tongue Education; curriculum theory; multilingualism; bilingualism; multiculturalism; identity;

    Sammanfattning : This study aims to gain a broader view, within the frame of a comparative international perspective, of the relationship and dilemmas between the theoretical visions of the curriculum and their applicability in practice by mother tongue teachers within the current organizational structures and given resources. The research uses a qualitative and comparative method and semi-structured interviews of ten mother tongue teachers, five Chinese Mandarin and five Spanish, teaching Compulsory School level 7 to 9 in Sweden. LÄS MER

  2. 12. "Det är väldigt flummigt" : Pedagogers möte med förskolans läroplan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Theodora Xanthoulidou; [2017]
    Nyckelord :Pedagogue; Preschool s curriculum; multiculturalism; interculturality; democracy; Pedagog; förskolans läroplan; mångkulturalitet; interkulturalitet; demokrati;

    Sammanfattning : The aim of the study is to illuminate and clarify how educators with foreign backgrounds, pedagogical education and/or educational experience interpret the curriculum and how the curriculum is implemented at multicultural preschools. To visualize this, I ask the following questions: How do the educators experience the Swedish curriculum? What do the educators regard as multiculturalism based on the curriculum? What are the educators views concerning democracy based on the curriculum? What significance do the educators believe the verbal language has in their work? The study is based on interviews with four informants. LÄS MER

  3. 13. En förskoleklass för alla? : När individens behov ställs mot kollektivets behov

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Helen Jansson; Sara Jansson; [2017]
    Nyckelord :Förskoleklass; inkludering; etik; makt; praktisk kunskap; interkulturalitet; barn som utmanar och professionellt ledarskap;

    Sammanfattning : Our scientific essay is based on two self- experienced dilemmas that deal with the difficulty as a pedagogue to be sufficient enough for the entire child-group when the individual’s needs are brought against the collectives needs in a preschool class. Even though we are aware that all children have the right to meet their needs, we struggle with the feeling that we are failing to include the children with behaviors that challenge when we at the same time feel that the group is always being overridden. LÄS MER

  4. 14. Interkulturalitet, ett ämne som bör belysas : Dolda normer och föreställningar om svenskhet

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande; Luleå tekniska universitet

    Författare :Arunruedi Krongthong; Helene Olsson; [2017]
    Nyckelord :Interkulturalitet; Mångfald; Mångkulturalitet och Social konstruktion;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra och problematisera hur arbetslag i mångkulturella förskolegrupper i sitt tal konstruerar interkulturalitet. Studien vilar på det socialkonstruktionistiska perspektivet som innebär att kunskaper konstrueras i gemenskap. LÄS MER

  5. 15. I toppen av hierarkin : En studie om hur pedagoger förhåller sig till genus på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Becirovic; Lina Jegenstam Ott; [2017]
    Nyckelord :after-school program; school culture; gender; norm; interculturalism; standard critial education; fritidshem; skolkultur; genus; normer; interkulturalitet; normkritisk pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att belysa hur pedagoger tänker kring och arbetar med genus på fritidshemmet. Frågeställningarna behandlar även hur genusordningen på skolan och skolkulturen påverkar verksamheten ur ett genusperspektiv. LÄS MER