Sökning: "Internal Marketing and Focus Groups"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Internal Marketing and Focus Groups.

  1. 1. Aligning Two Perspectives : A Case Study on how EF can Develop the Internal Marketing with their Brand Ambassadors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nellie Sjösten; Lisa Ullman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internal marketing is crucial for the company's employees to make the business more successful. One appliance to prosper the business is through brand ambassadors. Using brand ambassadors, the company can increase its trust, brand image, and more essential segments. LÄS MER

  2. 2. Identifying the Barriers to Pre-owned Fashion: A Consumer Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alicia Larsson; Cajsa Schoultz; [2023]
    Nyckelord :Consumer Behavior; Pre-owned Shopping; Multichannel Retail; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study aims to enhance the understanding of factors that discourage consumers from buying pre-owned fashion in a multichannel retail setting. Methodology: Rooted in a qualitative and exploratory method, this study is further guided by an abductive approach. LÄS MER

  3. 3. Yttre och inre upplevelser av företagsidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filip Imberg; Philip Berndtsson; [2022]
    Nyckelord :Organizational identity; Corporate image; Brand;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och jämföra hur några företag i Halmstad upplever sig själva respektive hur allmänheten upplever dessa. Vidare är målet med denna jämförelse att kunna dra slutsatser utifrån de studerade företagen i Halmstad. LÄS MER

  4. 4. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER

  5. 5. Klimatfasta: Att avstå för skapelsens skull : En fallstudie av Equmeniakyrkans miljökampanj Klimatfastan

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Elin Isaksson; Petronella Grune; [2020]
    Nyckelord :Spiritual Resources; Resource Mobilisation Theory; RMT; Community Based Social Marketing; CBSM; Pro-Environmental Behaviour; PEB; ReligiousEcology; Case study; Christianity; Environment; Church; Andliga resurser; Resursmobiliseringsteorin; Community Based Social Marketing; Miljömedvetenhet; Religiös Ekologi; Fallstudie; Kristendom; Miljö; Kyrka;

    Sammanfattning : Denna studie är en fallstudie av Equmeniakyrkans kampanj Klimatfastan, där de under 40 dagar uppmanade medarbetare och medlemmar att se över sitt klimatavtryck och göra beteendeförändringar utifrån detta. Tidigare forskning visar att religiösa miljöaktioner skiljer sig från sekulära miljöaktioner gällande metoder, fokus och budskap. LÄS MER