Sökning: "Internal branding campaign"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Internal branding campaign.

  1. 1. Branding som en offentlig governance strategi : Ett nyinstitutionellt perspektiv på Eskilstuna kommuns governancestrategi genom varumärket

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktor Jonasson; [2024]
    Nyckelord :Governancestrategi; offentliga sektorn; isomorfism; legitimitet branding.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärket som en offentlig governance strategi  Nyckelord: Governancestrategi, offentliga sektorn, isomorfism, legitimitet & branding. Forskningsfrågor: Hur genomför Eskilstuna kommun branding som en offentlig governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv? Vilka är drivkrafterna till anpassningen och tillämpningen av brandingstrategin i Eskilstuna kommun inom deras organisationsfält? Syfte: Syftet med studien är att explorativt undersöka Eskilstuna kommuns förändring genom att utnyttja branding som en governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Kritiska aspekter och dess betydelse i en intern varumärkeskampanj : En studie om anställdas attityder för en varumärkeskampanj och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Martina Karlsson; Susanna Vestin; [2015]
    Nyckelord :Internal branding campaign; customer satisfaction; Swedbank; brand platform; Intern varumärkeskampanj; kritisk aspekt; Swedbank; varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Abstract  Titel: Kritiska aspekter i en intern varumärkeskampanj och betydelsen av dem En studie om anställdas attityder i ett fallföretag Författare: Martina Karlsson och Susanna Vestin  Handledare: Thomas Michel  Institution: Blekinge tekniska högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och identifiera vilka kritiska aspekter som finns i samband med en intern marknadsförings kampanj.  Metod: En kvantitativ enkät kommer användas vars svar kommer testas i en hypotes. LÄS MER

  3. 3. Building employee and organisational commitment to innovation initiatives - a study of how to communicate, motivate and inspire innovation commitment through internal branding in large mature companies

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Philip Wockatz; Azadeh Kazemi; Christian Riedl; [2011-04-19]
    Nyckelord :Volvo Group; internal branding; motivation; innovation; creativity; innovation jam; ideation; brand; strategy;

    Sammanfattning : How do you systematically inspire employees and organisations in large mature companies to participate in innovation initiatives? In May 2010 the Volvo Group hosted their first ever virtual idea generation event on a Group-wide level. In preparation for this event an extensive campaign was launched to communicate, inspire and motivate innovation commitment among employees and organisations. LÄS MER

  4. 4. "The trustworthy Friend" - A study of the relation between organisational communication and member identification at a Swedish media organisation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Doreen Kreutzer; Heidi Walldén; [2011]
    Nyckelord :identification; ambassadorship; corporate branding; co-creation; mirror image; autocommunication; sensemaking; media organisations; Social Sciences;

    Sammanfattning : In order to increase trustworthiness and obtain societal legitimacy, media organisations want their members to become ambassadors. But becoming an ambassador requires identification. Often management tries to foster identification by implementing organisational values without including members in the process of constructing such values. LÄS MER

  5. 5. Branding National Identity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Anamaria Georgescu; Andrei Botescu; [2004]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following thesis, "Branding national identity", authored by Anamaria Georgescu and Andrei Botescu, attempts to develop a multidisciplinary perspective on a particularly new topic raised by marketing and advertising. Several theoreticians in the field discern the matter as a strategy of "fighting globalisation with its own weapons" (Simon Anholt, 2002). LÄS MER