Sökning: "Jonathan Samuelsson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Jonathan Samuelsson.
1. Röjningsstrategiers effekt på stubbskottsutveckling och granmedelhöjd i blandbestånd av gran och björk
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Olika röjningsstrategier förväntas påverka stubbskottsbildning hos röjstubbar av vårtbjörk (Betula Pendula Roth) och glasbjörk (Betula Pubescens Ehrh), men relativt få studier har gjorts på området, varför det finns utrymme för vidare forskning. Det huvudsakliga syftet med den här uppsatsen var att undersöka skillnaderna i stubbsskottsutveckling till följd av olika röjningsstrategier. LÄS MER
2. In Situ and Ex Situ Study of Nanoparticles Stability and Transformation in Simulated Aquatic Natural Media
Kandidat-uppsats, KTH/KemiSammanfattning : Nanopartiklar är partiklar med storlekar i området 1 till 100 nm, och som uppvisar nanospecifika egenskaper. Egenskaperna kan variera helt mellan olika typer av nanopartiklar, även bland partiklarna och deras respektive material i bulk format på grund av deras unika storlekar, former och strukturer. LÄS MER
3. Uncertainty in process innovations : A case study on the adaption of search engine optimization
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Process innovation is an important topic in business research. It enables competitive advantages for companies if managed properly. LÄS MER
4. What influence the buyers’ decision-making process? : a study on the Swedish tenant-owned apartment market
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : This thesis is concerned with the decision-making process on the tenant-owned apartment marked in Sweden. It is argued that decision-making on the market is complex and the consumer protection is in need to be strengthened. The main issues on the market is argued to be the information asymmetry and agency problems. LÄS MER
5. The Modern Uses of Nostalgia - An empirical investigation of the effects of nostalgia and authenticity in the 21th century
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The use of nostalgia in marketing has increased in popularity lately, especially when launching new brands. Even so, the theory surrounding nostalgia is not entirely complete. LÄS MER