Sökning: "Klara Berglund Eriksson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Klara Berglund Eriksson.

  1. 1. ”Det är omöjligt att göra alla nöjda” : En kvalitativ studie om kvinnliga och manliga upplevelser i mellanchefsrollen vid den svenska offentliga ambulanssjukvården.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Caroline Törnkvist Mattsson; Klara Berglund Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Mellanchef; offentlig ambulanssjukvård; könsstrukturer;

    Sammanfattning : Inom den offentliga ambulanssjukvården är mellanchefsrollen viktig för att garantera att ambulanssjukvårdare förser samhällsmedborgare med en jämlik och kvalitativ prehospital akutsjukvård. Mellanchefen befinner sig på den organisatoriska mellannivån vilket medför att rollen kan utsättas för, och behöva prioritera, flera förväntningar från underordnade och överordnade samtidigt. LÄS MER

  2. 2. Konstruerad legitimitet eller samhällsmedvetenhet? : En kvalitativ studie av charterbolaget TUIs CSR-kommunikation till svenska konsumenter.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Klara Berglund Eriksson; Emma Wallin; [2020]
    Nyckelord :Public Relations; Corporate Social Responsibility; CSR-communication; Legitimacy; Tourism.;

    Sammanfattning : Title: Constructed legitimacy or social responsibility? A qualitative study of the tour operator TUI’s CSR-communication directed to Swedish consumers (Konstruerad legitimitet eller samhällsmedvetenhet? En kvalitativ studie av charterbolaget TUIs CSR-kommunikation till svenska konsumenter) Authors: Emma Wallin and Klara Berglund Eriksson Aim: The purpose of this study is to investigate how the tour operator concern TUI work to achieve legitimacy during a period of criticism towards the travel industry, by studying their CSR-communication. This is done by answering following questions:   Does TUI use CSR-communication as a way to achieve legitimacy? How does TUI communicate their CSR-commitment in their relationship with Swedish consumers? Which tendencies of Suchman’s legimicity types can be found in TUI’s CSR-communication? Method/Material: To answer the research questions we have analysed material from TUI’s sustainability report of 2018, their press releases from 2018-2019 and content from the page of sustainability at TUI Sweden’s website. LÄS MER