Sökning: "Kommunikationshantering"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Kommunikationshantering.

  1. 1. Motstrategier under förhör

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Åsa Kristiansson; [2023-06-26]
    Nyckelord :informationshantering; förhörsstil; strategier;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har fokuserat på att upptäcka om en misstänkt ljuger eller talar sanning. Det har visat sig vara svårt att avgöra. Byte av strategi (SOS) innebär att förhörsledaren påverkar den misstänkte att byta strategi under förhöret, för att på så vis få ur mer information från den misstänkte. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av generativa design- och analysverktyglikt Forma ur ettimplementeringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Måns Backman; Eddie Johansson; [2023]
    Nyckelord :generative design; implementation; Forma; TAM; TOE; industry 4.0; digitalization; generativ design; implementering; Forma; TAM; TOE; industri 4.0; digitalisering;

    Sammanfattning : Byggbranschen är en av de snabbast växande branscherna i världen men samtidigt är denen av de minst utvecklade gällande digitaliseringen. Fördelarna med digitalisering ärmånga men trots det anses implementeringen av digitala teknologier vara svår ochlångsam. LÄS MER

  3. 3. Intern kriskommunikation och motivation : en undersökande studie i hur mellanchefers kommunikation påverkar medarbetare

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elise Petersson; Louise Tagesson; [2023]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Motivating Language Theory; Intern kommunikation; Ledarskap; Ledarskapsteori; Kommunikationshantering;

    Sammanfattning : This study focuses on how internal crisis communications in organizations are affected by how people in a leading position, here middle managers, communicate with their employees. The theories used to discuss this phenomena are Motivating Language Theory with its three dimensions together with different leadership theories. LÄS MER

  4. 4. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  5. 5. Penningtvätt och anti-korruption: hur hanterar banker kritiserade händelser? : En innehållsanalys av svenska bankers kommunikationshantering vid kritiserade händelser i hållbarhetsrapporter och på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Lindstrand; Jessica Rydell; [2021]
    Nyckelord :sustainability report; banks; CSR; legitimacy; greenwashing; WOM; information asymmetry; social media; communication strategies; hållbarhetsrapport; banker; CSR; legitimitet; gröntvätt; WOM; informationsasymmetri; sociala medier; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Aim - The aim of this study is to examine crisis communication strategies in the banking sector on social media and in sustainability reports, linked to money laundering and anti-corruption to prevent damage at their reputation and legitimacy. Background - The growth of internet and its channels for digital communication has globally become an important tool for companies. LÄS MER