Sökning: "Motivating Language Theory"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Motivating Language Theory.

  1. 1. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Saba Monirzadeh; [2023-06-21]
    Nyckelord :Low-literate adult; teaching challenges; Swedish for Immigrants; Teaching strategies;

    Sammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER

  2. 2. Intern kriskommunikation och motivation : en undersökande studie i hur mellanchefers kommunikation påverkar medarbetare

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elise Petersson; Louise Tagesson; [2023]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Motivating Language Theory; Intern kommunikation; Ledarskap; Ledarskapsteori; Kommunikationshantering;

    Sammanfattning : This study focuses on how internal crisis communications in organizations are affected by how people in a leading position, here middle managers, communicate with their employees. The theories used to discuss this phenomena are Motivating Language Theory with its three dimensions together with different leadership theories. LÄS MER

  3. 3. Exploring Social Inclusion of Female Immigrants Through Cricket in the South of Sweden

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sania Easmin; [2023]
    Nyckelord :Female Immigrants; Social Inclusion; Cricket;

    Sammanfattning : This study examines the female immigrants' experiences regarding participation in cricket in their homeland and Sweden. It contains two sections: the first part aims to assess the perceived opportunities, barriers, and challenges of playing cricket in the participants’ homeland and Sweden, and the second part focuses on the impact of playing cricket on their lives, particularly social inclusion in their new societies. LÄS MER

  4. 4. Providing Written Formative Feedback for the Diverse Classroom : A case study of a Swedish lower-secondary EFL classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Bianca Carter; [2022]
    Nyckelord :EFL; Diversity; Formative Feedback; Sociocultural Theory; Quadrant Model.;

    Sammanfattning : The study, designed as a case study, aimed to explore an EFL teacher’s process of producing individualised written formative feedback to further the English language development of the diverse student body of one eighth-grade class in southern Sweden. The research questions were approached from a teacher’s perspective. LÄS MER

  5. 5. Vad krävs för att elever inom studieväg 1 ska ha goda förutsättningar att genomföra kurserna på Sfi? En kvalitativ intervjustudie av några rektorers uppfattningar om möjligheter och hinder för elever inom studieväg 1 att klara sina studier på Sfi

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Margareta Ojakangas; [2019]
    Nyckelord :Swedish for immigrants Sfi ; New arrivals; Adult students; Short educated; Special education; Swedish as a second language; Collaboration; The illiterate; Educators; Sfi; nyanländ; vuxenstuderande; kortutbildad; specialpedagogik; svenska som andraspråk; samverkan; analfabet; pedagoger;

    Sammanfattning : Sfi är en skolform inom vuxenutbildningen där det bedrivs undervisning i svenska som andraspråk. Eleverna kan gå tre olika studievägar beroende på skolbakgrund från hemlandet där studieväg 1 är anpassad för elever med ingen eller maximalt fem års skolbakgrund från sitt hemland. LÄS MER