Sökning: "Kundmöte"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade ordet Kundmöte.

  1. 11. "Hej, behöver du hjälp?" : En studie om kunders erfarenheter av och önskemål om interaktion med personal i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mariella Reihammar; Albina Sjöberg; Katarina Thoor; [2018]
    Nyckelord :Interaction; Clothing store personnel; Customer value; Value creation; Customer wants; Service encounter; Interaktion; Personal i klädbutik; Kundvärde; Värdeskapande; Önskemål; Kundmöte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kunders erfarenheter av och önskemål kring interaktionen med klädbutikers personal. Vidare undersöker studien på vilket sätt kunder vill att interaktionen ska ske samt inom vilka zoner och vid vilka tillfällen. LÄS MER

  2. 12. Farmaceuter och patienters inställning till att ändra i recept, för att avhjälpa avsaknad av tablettstyrkor för Levaxin®

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Cecilia Matsanders; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Restnoteringar är ett växande problem som kan medföra stora konsekvenser för patientens hälsa och även ha ekonomiska aspekter. Varje år expedieras ungefär 85 miljoner recept på Sveriges 1 400 apotek. Av dessa expedierades cirka 2,5 miljoner förskrivningar av läkemedlet Levaxin av olika styrkor till 457 000 personer år 2017. LÄS MER

  3. 13. Det digitala kundmötet - En kvantitativ studie om hur införandet av ett kundmöte online påverkar konsumenters betalningsvilja

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefin Edenborg; Emma Åkerling; [2018]
    Nyckelord :Service online; Service encounter online; E-service; Online consumer behavior; Willingness to pay;

    Sammanfattning : In a digital world, brick and mortar retailers are struggling to compete with e-tailers and their competitive prices. Physical stores are closing due to consumers going online, pressuring brick and mortar retailers to do the same. LÄS MER

  4. 14. Digitaliseringens påverkan på banken : En kvantitativ undersökning av kontakten mellan banken och kunden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emelie Johansson; Ellen Willsund; [2017]
    Nyckelord :Banktjänster; bankkundens ålder; digital kontakt; fysisk kontakt; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : TITEL: Digitaliseringens påverkan på banken FÖRFATTARE: Emelie Johansson och Ellen Willsund EXAMINATOR: Petter Boye HANDLEDARE: Natalia Semenova PROGRAM: Ekonomprogrammet, inriktning redovisning/ekonomistyrning LÄROSÄTE: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Kalmar KURS & NIVÅ: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE75E, 15 hp   Bakgrund: Banken utgör en viktig del i den grundläggande infrastrukturen i samhället och är en motor i den svenska ekonomin. Digitaliseringen har idag medfört att stora delar av bankens kundmöte, till exempel signering av avtal, sker digitalt. LÄS MER

  5. 15. Självständig eller Styrd? : En undersökning om dotterbolags upplevelse av autonomi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Jonsson; Sofie Sundin; [2016]
    Nyckelord :Autonomi; Dotterbolag; Moderbolag; Kundmöte;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att förse moderbolag med förståelse gällande dotterbolags upplevelse av autonomi och hur det påverkar dotterbolagens arbete. Frågeställningar som arbetet besvarar är: 1. Vad har dotterbolag för upplevelse av autonomi? 2. LÄS MER