Sökning: "Kundmöte"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade ordet Kundmöte.

  1. 21. Kommunikationsproblem på Apotek

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Annika Törngren; [2013]
    Nyckelord :pharmacy; communication; pharmacist; apotek; kommunikation; kommunikationsproblem; farmaci; kundkommunikation; kundmöte; farmaceut; hälsa; bemötande;

    Sammanfattning : The origin of the word ‘communication’ is the Latin word communicare, meaning to make common. The reason for our communication is to share thoughts, feelings and information, we want to affect and confirm. LÄS MER

  2. 22. Värderingar för frontlinjepersonalen, Möjliggörande eller begränsande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Oscar Olsson; Justus Winbladh; [2013]
    Nyckelord :HRM; Servicekultur; Empowerment; Värderingar; Företagsanda.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fallföretaget har en väl utformad värdegrund som bygger på ett antal värderingar som knyts samman genom företagsandan. Frontlinjepersonalen arbetar i stora drag efter att följa värderingarna, i största möjliga mån i mötet med kunden. LÄS MER

  3. 23. Vilka faktorer påverkar en kunds benägenhet att lämna sin bank? : Kvantitativ undersökning inom bankverksamheten

    M1-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Anna Wennerlund; Veronika Persson; [2012]
    Nyckelord :bank; kund; relation; nöjdhet;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att visa på vilka faktorer som påverkar en bankkund till att lämna sin bank. Syftet är också att utifrån de faktorer som tas upp ta reda på vilken som väger tyngst och få en uppfattning om en kunds övervägande i val av bank. LÄS MER

  4. 24. Varför söka bland tusen? Ge mig några få! : En fallstudie om konsumenters köpmotiv hos en Personal Shopper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Björk; Anna Lindahl; [2010]
    Nyckelord :personal shopper; köpprocess; identitet; servicekvalitet; SERVQUAL; konsumentbeteende; identitetskapande; köpmotiv;

    Sammanfattning : Konsumenter fattar dagligen en mängd olika köpbeslut då det råder ett högt tempo i vardagenoch klädmodet förändras inför varje årstid. Konsumenter har olika behov och olikainställningar till shopping. För att som konsument få hjälp med att hitta rätt i modet och hittadet som passar en bäst, kan en Personal Shopper vara en lösning. LÄS MER

  5. 25. Kundnöjdhet : Går det att rädda en missnöjd kund?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Frendh; Charlotte Callans; [2010]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; kundmöte; Trolltyg;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att i butiken Trolltyg observera och mäta uppfattningen av kundnöjdhet utifrån en expedits och en objektiv part, för att sedan jämföra hur väl dessa två stämmer överens med kundens uppfattning. Vi anser att kundnöjdhet är en intressant aspekt att undersöka eftersom att en nöjd kund förväntas vara en lönsam kund. LÄS MER