Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tydlig men ändå diffus. Grundsärskolelärares uppfattningar om grundsärskolans nya läroplan, Lgrsä11

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Birgitta Boman; Gunilla Palmquist; [2015-10-08]
    Nyckelord :grundsärskola; läroplan; Lgrsä11; lärande; måluppfyllelse; kunskapskrav; bedömning; delaktighet; ”en skola för alla”;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens övergripande syfte är att beskriva lärares uppfattningar av den senaste läroplanen för grundsärskolan, Lgrsä11, inriktning grundsärskola, med tyngdpunkt på lärande, måluppfyllelse och bedömning. Konsekvenserna av de förändringar som detta nya styrdokument innebär för grundsärskolan problematiseras utifrån följande frågeställningar: 1. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ingela Cronqvist; Eva Tibblin; [2013]
    Nyckelord :Bedömning; funktionsnedsättning; kunskap; träningsskolan;

    Sammanfattning : Problemområde: En ny läroplan, Lgrsä11 (Skoverket, 2011a) för grundsärskolans inriktning träningsskola togs i bruk 1 juli, 2011. I och med denna ska eleverna i träningsskolan för första gången kunskapsbedömas. LÄS MER