Sökning: "Lindex"
Visar resultat 11 - 15 av 110 uppsatser innehållade ordet Lindex.
11. Closing the Loop : Integrating Circularity within the Fashion Industry's Post-Retail Activities
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : The fashion industry has historically been seen as synonymous with many unsustainable practices, such as overproduction, pollution, and mass-consumption. Today, many fashion brands are putting more attention to sustainability and are engaging in activities aimed at making the industry more environmentally friendly. LÄS MER
12. Representation av kvinnor i reklam : En Semiotisk bildanalys av två Lindexkampanjer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur kvinnor representeras i reklam. Syftet med denna studie är att ta reda på hur Lindex i två olika kampanjer representerar kvinnor i sin reklam för underkläder för kvinnor. Undersökningen fokuserar på om representationen i kampanjerna förhåller sig till stereotyper eller femvertising. LÄS MER
13. UNDERWEAR FOR PEOPLE LIKE YOU AND MAYBE ME - En kvalitativ studie om hur kvinnorna i Lindex reklamkampanj Underwear for people like you and me framställs.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kvinnorna i Lindex kampanj Underwear for people like you and me framställs, samt undersöka hur kampanjen kan förstås utifrån en större kontext gällande normativ femininitet, representation och inkludering. Teori: Stuart Halls teorier kring representation, Beverly Skeggs teorier kring normativ femininitet. LÄS MER
14. Hur en extern insamlingsaktör, Myrorna, möjliggör Lindex closed loop supply chain
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Title: How an external collection actor enables Lindex’s closed loop supply chain. Context: Customers demand of sustainable products has motivated companies to develop more sustainable business models. LÄS MER
15. The apparel industry’s environmental impact, mitigation and adaptation to climate change : A case study of three Swedish companies
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Each year a large number of garments are produced. The annual global clothing production today accedes 100 billion garments. By 2030, the world population will be more than 8.5 billion people and global clothing production will rise by 63%. LÄS MER