Sökning: "Lindex"

Visar resultat 11 - 15 av 110 uppsatser innehållade ordet Lindex.

  1. 11. Closing the Loop : Integrating Circularity within the Fashion Industry's Post-Retail Activities

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Amina Johansson; Rebecka Stubb; [2021]
    Nyckelord :Environmental sustainability; fashion industry; circularity; post-retail; H M; Lindex; Gina Tricot; Miljömässig hållbarhet; modeindustrin; cirkularitet; post-retail; H M; Lindex; Gina Tricot;

    Sammanfattning : The fashion industry has historically been seen as synonymous with many unsustainable practices, such as overproduction, pollution, and mass-consumption. Today, many fashion brands are putting more attention to sustainability and are engaging in activities aimed at making the industry more environmentally friendly. LÄS MER

  2. 12. Representation av kvinnor i reklam : En Semiotisk bildanalys av två Lindexkampanjer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sandra Hellström; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; Representation; Semiotik; Stereotyper; Femvertising The Male Gaze; Den manliga blicken; Underkläder; Reklam;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur kvinnor representeras i reklam. Syftet med denna studie är att ta reda på hur Lindex i två olika kampanjer representerar kvinnor i sin reklam för underkläder för kvinnor. Undersökningen fokuserar på om representationen i kampanjerna förhåller sig till stereotyper eller femvertising. LÄS MER

  3. 13. UNDERWEAR FOR PEOPLE LIKE YOU AND MAYBE ME - En kvalitativ studie om hur kvinnorna i Lindex reklamkampanj Underwear for people like you and me framställs.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Vanja Andersson; [2020-09-18]
    Nyckelord :Skönhetsideal; reklamkampanjer; normativ femininitet; representation; kvinnokroppen; framställning.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kvinnorna i Lindex kampanj Underwear for people like you and me framställs, samt undersöka hur kampanjen kan förstås utifrån en större kontext gällande normativ femininitet, representation och inkludering. Teori: Stuart Halls teorier kring representation, Beverly Skeggs teorier kring normativ femininitet. LÄS MER

  4. 14. Hur en extern insamlingsaktör, Myrorna, möjliggör Lindex closed loop supply chain

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Saga Klintner; Julia Vinberg; [2020]
    Nyckelord :Supply chain management; Sustainable fashion industry; Closed loop supply chain; Process flowchart; Reverse logistics; Textile collection; Economies of scale;

    Sammanfattning : Title: How an external collection actor enables Lindex’s closed loop supply chain. Context: Customers demand of sustainable products has motivated companies to develop more sustainable business models. LÄS MER

  5. 15. The apparel industry’s environmental impact, mitigation and adaptation to climate change : A case study of three Swedish companies​

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Vironica Svensson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Each year a large number of garments are produced. The annual global clothing production today accedes 100 billion garments. By 2030, the world population will be more than 8.5 billion people and global clothing production will rise by 63%. LÄS MER