Sökning: "Maja Fast"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Maja Fast.

  1. 11. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER

  2. 12. En studie i framtagning av felsökningskoncept

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Isak Sällström; Maja Yngström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, concepts for troubleshooting and diagnostics of Combat Vehicle 90 (CV90) have been evaluated. The thesis work was carried out for BAE Systems Hägglunds in Örnsköldsvik, which is an engineering company that focuses on the production and upgrade of vehicle systems for military and civil applications. LÄS MER

  3. 13. Automation of carbonyl index calculations for fast evaluation of microplastics degradation

    Kandidat-uppsats, KTH/Fysik

    Författare :Maja Walfridson; Emma Kuttainen Thyni; [2022]
    Nyckelord :FTIR; Carbonyl index; Degradation of microplastics; Microplastics; Automation;

    Sammanfattning : The broad use of plastics has resulted in the increase in both production and consequent plastic pollution in the environment. Microplastics, defined as particles < 5 mm, is of special interest because of its wide existence in environment and potential hazards to our ecosystem. LÄS MER

  4. 14. “What is collected, how much, and what is it used for?” : A comparative qualitative interview study of different media generations' perceptions and attitudes towards data surveillance on digital media platforms.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nelly Norberg; Petrovic Maja; [2022]
    Nyckelord :Data Surveillance; Privacy Concerns; Targeted Advertising; Attitudes; Digital Natives; Digital Immigrants; Mistrust; Awareness; Knowledge; Focus group interviews; Dataövervakning; Integritetsfrågor; Riktad reklam; Attityder; Digital natives; Digital immigrants; Misstro; Medvetenhet; Kunskap; Fokusgruppsintervjuer;

    Sammanfattning : As digitalization and technology has quickly advanced over the recent years, marketers are becoming increasingly reliant on collecting user data, and targeted advertising has therefore come to be viewed as a form of data surveillance. Due to marketers' ability to analyze online behavior and target consumers with personalized advertising, users are becoming more concerned about their online privacy. LÄS MER

  5. 15. ”Jag kände att mitt mammahjärta pratade med lärarna, fast utan ord” : En kvalitativ studie om hur vårdnadshavare som nyligen kommit till Sverige upplever introduktionen till förskolan.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annhild Edlund; Maja Persson; [2022]
    Nyckelord :Introduktion; vårdnadshavare; nyanlända; relation; samspel; kommunikation; makt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med förståelse om hur introduktionen till förskolan upplevs av vårdnadshavare som nyligen kommit till Sverige. Studien har utgått från följande frågeställning: Hur beskriver vårdnadshavarna upplevelsen av introduktionen till förskolan?  Studien har genomförts med en kvalitativ ansats och med semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER