Sökning: "Markus Persson"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Markus Persson.

  1. 16. Döden läker alla sår : En studie av nekrologer i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Markus Ljungholm; Emil Persson; [2011]
    Nyckelord :Nekrologer; journalistik; döden; dagspress;

    Sammanfattning : Det här är en studie som angriper den svenska nekrologen från två olika håll. Dels gör vi kvalitativa analyser av totalt 42 olika nekrologer som publicerats i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet i februari 2011; dels gör vi djupgående samtalsintervjuer med sex noggrant utvalda personer, däribland världens kanske främste nekrologexpert – australiske professorn Nigel Starck. LÄS MER

  2. 17. Aroma Theory: Scenting the Attitude

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Gabriel Persson; Henrik Haegermark; Markus Kvarnvik; [2010]
    Nyckelord :Scent Marketing; Experiential Marketing; Consumer Attitudes; Market Segmentation; Vanilla Scent; Doftmarknadsföring; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : The thesis examines the relationship between consumer attitudes and a scented shopping environment. A relationship and phenomena concerning scent marketing, which could be seen as one of the more provocative forms of marketing since the human sense of smell, is connected to the limbic system where motivation and attitudes are created. LÄS MER

  3. 18. Got Event VS. Stockholm Globe Arena En studie om Got Event AB i nationella mediesammanhang

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Markus Danielsson; Jakob Persson; [2009-03-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Got Event vs. Stockholm Globe Arena, en studie om Got Event i nationella mediesammanhang. Författare Markus Danielsson, Jakob Persson Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet. LÄS MER

  4. 19. Den svenska bostadsobligationsmarknaden – Ur ett förtroendeperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Fagergren; Tobias Lind; Markus Persson; Andreas Turbok; [2009]
    Nyckelord :Management of enterprises; likviditetsrisk; kreditrisk; bo-spread; Bostadsobligationer; förtroendekris; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Handeln på den svenska bostadsobligationsmarknaden har under hösten 2008 och i början av 2009 avtagit markant på grund av brist på förtroende mellan marknadens aktörer. Processen för att förtroendet ska återfås kommer att ta lång tid. LÄS MER

  5. 20. Diskrepanser mellan förmedlad och upplevd identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Danielsson; Therese Persson; Magnus Olsson; [2008]
    Nyckelord :Kunskapsföretag; identitet; kunskapsarbetare; identitetsteori; knowledge intensive firm; KIF; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att studera diskrepanser mellan den av företaget förmedlade imagen och hur de anställda upplever arbetet inom organisationen i praktiken samt även hur de upplever själva förmedlingen. Metod: Med hjälp av individuella intervjuer har vi fastställt hur den av företaget förmedlade imagen upplevs av de anställda. LÄS MER