Sökning: "Doftmarknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Doftmarknadsföring.
1. Skillnader mellan mäns och kvinnors attityder till företags användande av doftmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Based on excisting theories within marketing and psychology research investigate how scent marketing can affect customers and whether attitudes towards an ambient scent differ between men and women. Methodology: A quantitative study has been conducted with its starting point in positivism. LÄS MER
2. Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Viktor Strandvik & Oskar Elfstrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012-05 Syfte: Sinnesmarknadsföring är ett relativt nytt begrepp för många. Vi har i detta arbete fördjupat oss inom det ovanliga begreppet doftmarknadsföring. LÄS MER
3. Doften av klöver : En studie om hur doft som marknadsföringsfenomen påverkar konsumenten
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Butikerna inom detaljhandeln har svårigheter med att effektivisera utbytesplatsen. I och med den ökade konkurrensen som råder på marknaden blir det svårt för små- och medelstora företag att överleva. LÄS MER
4. Aroma Theory: Scenting the Attitude
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The thesis examines the relationship between consumer attitudes and a scented shopping environment. A relationship and phenomena concerning scent marketing, which could be seen as one of the more provocative forms of marketing since the human sense of smell, is connected to the limbic system where motivation and attitudes are created. LÄS MER
5. Doften i kommunikationens tjänst : - En studie av trenders utveckling
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Dagens konsumenter är skickliga på att analysera och blockera stora delar av de reklammeddelanden de utsätts för dagligen. Marknadsförare och företag måste ideligen komma på nya metoder att tackla problemet med. LÄS MER