Sökning: "marknadsföringsfenomen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsfenomen.

  1. 1. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alida Swartling; Louise Schander; [2021]
    Nyckelord :human brand; personal branding; authenticity theory; attachment theory; stakeholder theory;

    Sammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER

  2. 2. Den digitala erans opinionsledare : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anton Axelsson; Viktor Churchill Lindvall; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing; instagram; attitudes; students; social media; influence; marketing communication; influencer marketing; instagram; attityder; studenter; sociala medier; inflytande; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med att medielandskapet förändras har marknadsföringsstrategin influencer marketing blivit ett allt vanligare verktyg för att fånga både nuvarande och potentiella kunders intresse samt att bygga långvariga och starka kundrelationer. Den här studien har för avsikt att skapa en förståelse för hur studenter, som faller under det köpstarka kundsegmentet millennials, ser på och uppfattar influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som ett marknadsföringsfenomen : En studie om företags processer för att skapa innehåll och konsumenters engagemang

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Johansson; Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; the social marketing process; involvement on social media; segmentation by behavior; content marketing; social-CRM; co-CRM; firm-generated content; user-generated content; negativity bias; E-WOM; viral marketing; Social media; den sociala marknadsföringsprocessen; engagemang på sociala medier; segmentering utefter beteendemönster; innehållsmarknadsföring; social-CRM; co-CRM; företagsgenererat innehåll; användargenererat innehåll; negativity bias; E-WOM; viral marknadsföring.;

    Sammanfattning :   Frågeställningar: Hur ser företags processer ut för att skapa innehåll till sociala medier? Hur engagerar sig konsumenter till innehåll som företag publicerat på sociala medier? Syfte: Det huvudsakliga syftet med studien är att beskriva och förklara företags processer för att skapa innehåll till sociala medier och analysera konsumenters engagemang till innehåll som företag publicerat. Studien syftar även till att tillhandahålla en konceptuell figur för hur förloppet att skapa, publicera och följa upp innehåll mellan ett företag och ett konsultbolag ser ut. LÄS MER

  4. 4. Doften av klöver : En studie om hur doft som marknadsföringsfenomen påverkar konsumenten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Sederholm; Matilda Fernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; doftmarknadsföring; marknadsföringsfenomen; stamkund; köpprocessen; fysiska rummet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Butikerna inom detaljhandeln har svårigheter med att effektivisera utbytesplatsen. I och med den ökade konkurrensen som råder på marknaden blir det svårt för små- och medelstora företag att överleva. LÄS MER