Sökning: "konstnärlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet konstnärlighet.
1. En formal- och diskursanalys av fem bidrag i tävlingsprocessen för Sametingets nya byggnad
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Institutionen för kultur och estetik, Konstvetenskap, 106 91 Stockholms universitet, 08-16 20 00 vx Handledare: Christopher Landstedt Titel: En formal- och diskursanalys av fem bidrag i tävlingsprocessen för Sametingets nya byggnad Författare: Marie Grundström Kontaktuppgifter till författaren: [email protected] Uppsatsnivå: kandidatuppsats Ventileringstermin: HT2023 ABSTRACT: Uppsatsen behandlar fem utvalda tävlingsbidrag i en utlyst arkitekttävling om ny byggnad för Sametinget. LÄS MER
2. Konstnärlighet under tidspress : Hur påverkar deadlines den konstnärliga processen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
3. Organisatoriska paradoxer i kulturorganisationer. En fallstudie om digitala konserter i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Resultatet visar att digitaliseringen av konsertformatet har påverkat motsättningarna som finns mellan det digitala och fysiska formatet, tillgänglighet kontra konstnärlighet samt orkesterns plats i organisationsfältet. Den strategiska förflyttningen har dels gjort att motsättningar uppkommit mellan det fysiska och digitala formatet som tidigare inte fanns, men också att tidigare dolda motsättningar blivit synliga vilket krävt en organisatorisk respons. LÄS MER
4. för att jag måste förgylla dem alla : Om konstnärliga aspekter av läraryrket, om möjligheter och om motstånd
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Syftet med denna vetenskapliga essä är att undersöka konstnärliga aspekter av undervisningen, hur de kan yttra sig och vilken betydelse de kan ha, samt vilka förutsättningar som behövs för att kunna utföra arbetet konstnärligt, där fokus ligger på begreppen autonomi och tid. Utgångspunkten är en gestaltning av en lärare, tillika facklig företrädares vardag. LÄS MER
5. Facilitatorns praktiska kunskap i mötet med grupper
Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : Syftet med denna essä är att undersöka facilitatorers handlande när ett skifte i en grupp äger rum. Med skifte avses en ny förståelse av ett innehåll som bearbetas. Facilitator är den som underlättar en grupps process att arbeta med någon typ av material eller fråga. LÄS MER