Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Fru och barn och radhus kan du ha själv" : Om 1970-talet, jämlikheten och kärleksförhållandet i Gun-Britt Sundströms roman Maken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Moa Olofsson; [2020]
    Nyckelord :Maken; Gun-Britt Sundström; 1970-talet; andra vågens feminism; heterosexuella relationer; kärleksförhållande; medvetandegöring;

    Sammanfattning : p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 8. LÄS MER

  2. 2. Författarens bibel : Dialogiciteten i Gun-Britt Sundströms roman Maken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Fredrik Bergström; [2018]
    Nyckelord :Dialogicitet; Intertextualitet; Gun-Britt Sundström; Bibeln;

    Sammanfattning : I Maken blir Bibeln – med alla dess bud och ordspråk – normer och regler som talar genom Martina och Gustav. I dialog med Bibeln träder romanens olösliga dilemma fram: äktenskapets samtidiga nödvändighet och omöjlighet. Om vilken paret för en ganska saklig och rationell diskussion. LÄS MER

  3. 3. Standardisering av talperceptionstestet Lyssna-Säg : Diskrimination och identifikation av svenska konsonantkontraster i betingelserna tyst och babbel hos typiskt utvecklade barn

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Karin Enqvist; Martina Sundström; [2015]
    Nyckelord :speech perception; auditory discrimination; standardization; speech in babble; children; talperception; auditiv diskrimination; standardisering; tal i babbel; barn;

    Sammanfattning : Nedsatt talperception förekommer hos flera grupper barn som besöker audiologisk och logopedisk klinik. Dessa är exempelvis barn med språkstörning, barn med kognitiva nedsättningar, barn med hörselnedsättningar och barn med (centrala) auditiva bearbetningsnedsättningar (CAPD). LÄS MER

  4. 4. Konstruktioner och konsekvenser av Vägledande samspel : En kvalitativ studie om pedagogers uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Beatrice Sundström; Martina Andersson; [2010]
    Nyckelord :ICDP; Vägledande samspel; postmodernism; diskurs; konstruktion; förskola; pedagog;

    Sammanfattning : Samspelets betydelse mellan pedagog och barn är något som framhävs som viktigt inom förskolan. Det finns ett antal metoder och förhållningssätt i förskolan som anses gynna detta samspel. Vår studie startade med en nyfikenhet om programmet Vägledande samspel. Programmet Vägledande samspel har initierats av stiftelsen ICDP. LÄS MER