Sökning: "Medlemsföretag"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade ordet Medlemsföretag.
11. What Gets Measured Gets Done : En kvalitativ studie om nätverkens arbete med prestationsmått och utvärdering i projekt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Mot bakgrunden av den allt högre graden av globalisering har nätverk fått en allt större betydelse för företag och organisationer. Globaliseringen har lett till en ökad konkurrens vilket har gjort att företag och organisationer idag upplever en större osäkerhet. LÄS MER
12. Communicating ethical sourcing : the case of palm oil in the Swedish food industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Palm oil has been used in processed food commodities since the 19th century. An increasing demand for regulating and ensuring a more sustainable palm oil production has resulted in various initiatives. However, these initiatives have received critique due to lack of compliance and insufficient revisions of palm oil plantations. LÄS MER
13. Hur påverkas ett regionalt nätverk av outsourcing? : en studie av klusterinitiativet Tunga fordon
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Abstrakt Titel Hur påverkas ett regionalt nätverk av outsourcing? - en studie av klusterinitiativet Tunga fordon Forskningsproblemet Outsourcing, flytt av produktion till extern part belägen utomlands, är ett led av den konstanta utveckling och globalisering som har lett till nya möjligheter för företag. Att företag utför outsourcingaktiviteter är en bidragande faktor till att tillväxten i Sverige minskar då den regionala utvecklingen hämmas. LÄS MER
14. Introducing Risk Management Process to a manufacturing industry : Master thesis in identification of risk avoidance strategies at Coca Cola Enterprises Sweden
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Risk can be viewed as a state where there is a possibility of a loss but also a hope of gain. To realise the existence of a risk, one must be aware of both the gains and losses incurred. LÄS MER
15. The Core - how to find and visualize a common identity for several companies
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Brand identity is what an organisation objectively stands for, the core essence. It is something you can see, hear, touch and hold. Brand identity is something that addresses our emotions both verbally and visually. LÄS MER