Sökning: "Nämnden för Sverigefrämjandet i Utlandet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nämnden för Sverigefrämjandet i Utlandet.

  1. 1. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  2. 2. Marketing and Branding a Nation : tillämpningen av ambassader som plattform för att stärka Sverige som varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angelica Johnsson-Gerde; Anna Högfeldt; [2008]
    Nyckelord :Place Marketing; Nation Branding; Pulic Diplomacy; House of Sweden; Svenska ambassaden i Washington D.C.; Svenska ambassaden i Berlin; Nämnden för Sverigefrämjandet i Utlandet;

    Sammanfattning : Problem: The authors have, during the process of development of this thesis, tried to create an understanding of how a number of organizations, all working with different approaches around the ”brand Sweden”, perceive the efficiency and benefits of using extended concept around embassies as a tool in their strategic work. The embassies in question have an evolved concept in the sense that they don not only hold a traditional political and legal role. LÄS MER