Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Som en käftsmäll med Gud” : En kvalitativ studie om hur unga norrländska vuxna upplever religion i tolvstegsmetoden

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Ilona-Sisko Nilimaa; Moalius Annica; [2020]
    Nyckelord :AA; Anonyma alkoholister; Norrland; tolvstegsmetoden; unga vuxna; missbruksbehandling; religion; gudsbild;

    Sammanfattning : Som en käftsmäll med gud – en kvalitativ studie om hur unga norrländska vuxna upplever religion i tolvstegsmetoden är en studie vars empiriska grund vilar på kvalitativa intervjuer med fyra informanter bosatta i Västernorrland, Västerbotten och Jämtlands län. Dessa har samtliga påbörjat en missbruksbehandling med hjälp av tolvstegsmetoden innan de fyllt 30 år. LÄS MER

  2. 2. Användning av GPS-teknink för att studera rörelsemängd i hage för hästar enskilt och i par

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Sanne Nilimaa; [2012]
    Nyckelord :GPS; utevistelse; aktivitet;

    Sammanfattning : Idag används hästen främst i sportsammanhang och som fritidssysselsättning genom ridning och körning. Det vanligaste sättet att hålla hästar på i Sverige under 2010 är stall med boxar med begränsad utevistelse en och en eller i grupp. Det finns få studier gjorda på hästens rörelsemängd i paddockar. LÄS MER

  3. 3. Studie av rakriktning : mätningar av tygelkrafter och symmetrier i hästens rörelsemönster

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Camilla Kajh; Sanne Nilimaa; [2011]
    Nyckelord :Equine; Rein tension; Horse riding;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Formativ undervisning : ett möjligt arbetssätt i specialpedagogisk verksamhet?

    Magister-uppsats, Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)

    Författare :Maria Broman; Mattias Nilimaa; [2009]
    Nyckelord :formative assessment; formativ undervisning; kunskapskvalitéer; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att beskriva och analysera hur en grupp specialpedagoger arbetar med formativ undervisning. Formativ undervisning kan enligt aktuella forskningsresultat ha positiva effekter på svagpresterande elevers lärande. Vi har observerat sex specialpedagoger i deras verksamhet. Dessa sex har också sedan intervjuats. LÄS MER