Sökning: "OIM"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet OIM.

  1. 1. Talk is Cheap: The Adverse Effects of Gender Diversity Branding

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Emmy Englund; Klara Johnsson; [2022]
    Nyckelord :gender diversity; organizational impression management; diversity branding; behavioral integrity; organizational attractiveness;

    Sammanfattning : To attract talent and become the employer of choice, organizations often portray themselves as committed to gender diversity. As many companies are still male-dominated in top positions however, such diversity branding often results in a misalignment between the intended diversity image and the reality within the organization. LÄS MER

  2. 2. Svenskt-finskt armésamarbete på taktisk nivå : – Vad finns det för förutsättningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Daniel Andersson; Jesper Sparre; [2020]
    Nyckelord :FISE; defence cooperation; driving factors; Army perspective; leadership culture; FMN; interoperability; military support; MoU; FISE; försvarssamarbete; drivkrafter; arméperspektiv; ledningskultur; FMN; interoperabillitet; operativt militärt stöd; samförståndsavtal; påverkansmodell; DOTLMPF; OIM;

    Sammanfattning : Försvarssamarbetet mellan Sverige och Finland har accelererat under de senaste åren. Sist ut och kanske även den mest komplicerade delen i detta samarbete är samarbetet mellan de båda ländernas arméer. LÄS MER

  3. 3. Försköna bilden eller beskriva verkligheten? : En studie om Impression Management i hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanja Pucar; Louise Håkanson; [2019]
    Nyckelord :Impression management; hållbarhetsredovisning; kvalitativ; innehållsanalys; OIM-taktiker;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar avstamp i de ökade krav om samhällsansvar som ställs på företag. Kravenresulterar i att företagen antingen tar större ansvar eller framställer sig som att de tar störreansvar. LÄS MER

  4. 4. Organizational impression management-taktiker -en fallstudie i Nordea efter Panamaskandalen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Nilsson; Ida Petersson; [2017-06-27]
    Nyckelord :Kommunikation; organizational impression management; organizational impression management-taktiker; skandal; Panamaskandalen; Nordea;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera och beskriva hur organizational impression management-taktiker (OIM-taktiker) används i ett företags kommunikation när det har varit med om en skandal. Metod: Denna uppsats är en fallstudie och har genomförts genom en innehållsanalys av den skriftliga berättande kommunikationen i kommunikationskanalerna årsredovisning, hållbarhetsrapport, pressmeddelanden och publikationer från det sociala mediet Facebook som företaget Nordea har gett ut efter att det hade varit med om Panamaskandalen under 2016. LÄS MER