Sökning: "Olle Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Olle Nilsson.

  1. 1. Vidskepelse som social konformitet i Pehr Stenbergs Levernesbeskrivning 1758–1807

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Olle Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Superstition; Enlightenment; Common people; priesthood; Conformity;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. The First Date: an Investor Pitch

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Johansson; Hanna Nilsson; Olle Stigenius; [2023]
    Nyckelord :Key words: Investment criteria; Pitch assessment; Venture capital firms; Venture capitalist decision-making; Pitch; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: What investment criteria in a pitch do managers of venture capital firms assess and how does the information presented in the pitch affect their decision-making? Purpose: To examine and contextualize what investment criteria venture capitalists assess in the different levels of a pitch and analyze the effect of the information presented in the pitch on their decision-making. Methodology: A qualitative multiple case study with specific sampling. LÄS MER

  3. 3. Polisstudenters syn på mötet mellan polis och narkotikabrukare : - En kvalitativ intervjustudie med polisstudenter på Malmö universitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Robin Huynh; Olle Nilsson; Carl Holmberg; [2022]
    Nyckelord :Interaction; drug users; the Swedish Police; police students; labeling; deterrence; bemötande; narkotikabrukare; Polisen; polisstudenter; stämpling; avskräckning;

    Sammanfattning : Polisutbildningen i Sverige formas delvis utifrån ett ideal av polisyrket där den även är tänkt att förebygga ett alltför autonomt perspektiv på yrkesrollen. I föreliggande studie lades fokus på vilka faktorer polisstudenter anser ha störst inverkan på mötet mellan polis och narkotikabrukare samt vilket utfall mötet kan tänkas ha. LÄS MER

  4. 4. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Grönvall; Emilia Ewa Marianne Nilsson Mörnstam; Ebba Sandvig; [2022]
    Nyckelord :inre motiv; yttre motiv; marknadsföringsbudskap; lyxvarumärken; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER

  5. 5. Tillit till chatbottar : En studie om tillit inom kundservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jallow Ted; Nilsson Olle; [2021]
    Nyckelord :Tillit; TAM-modellen; techology acceptance modell; artificiell intelligens; förväntad nytta; konsumenter; användarvänlig;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens inom kundtjänst blir allt vanligare med chatbottarnas framfart. Företagen använder sig allt mer av chatbottar för att hantera sina konsumenters ärenden vilket ställer höga krav på en bra implementation av ny teknik för att kunderna ska ta till sig denna. LÄS MER