Sökning: "Prestation och identitet"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden Prestation och identitet.

  1. 21. Vägen mot uppsatta mål – Hur kan motivation och identifiering förbättra prestation i organisationen. En fallstudie på Region Skånes universitetssjukhus.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aneta Karman; Melinda Dinh; Christopher Wihlborg Ogesjö; [2015]
    Nyckelord :Principal-agentteorin; motivation; identifiering; organisation; mål; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Vägen mot uppsatta mål – Hur kan motivation och identifiering förbättra prestation i organisationen Seminariedatum: 16 januari 2015 Ämne/Kurs: FEKH19, Examensarbete kandidatnivå i strategic management, 15 högskolepoäng Författare: Melinda Dinh, Aneta Karman, Christopher Ogesjö Handledare: Anna Thomasson Fem nyckelord: Principal-agentteorin, motivation, identifiering, organisation, mål Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur en organisation kan motivera sina anställda till att jobba mot organisationens mål genom att hitta samband mellan vad som motiverar de anställda och hur de identifierar sig med organisationen. Metod: En kvalitativ fallstudie med fokus på intervjuer genomfördes för att kunna se på djupet i hur motivation fungerar i en organisation. LÄS MER

  2. 22. Institutionaliseringen av fotbollslaget : En kvalitativ studie om hur kollektiv kultur skapar utveckling och prestation inom fotboll

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Viktor Tsouplakis; [2015]
    Nyckelord :Kollektiv kultur; identitet; miljö; norm sammanhållning; utveckling och prestation samt fotboll.;

    Sammanfattning : Inledningsvis ämnade studien att undersöka betydelsen av sammanhållning samt dess processer i fotbollslag. Tidigt i studien upptäcktes det att endast bra sammanhållning var otillräckligt i de flesta nivåer av fotboll, utan det söktes något mer. Detta ledde till en kollektivistisk kultur som främjar utveckling och prestation. LÄS MER

  3. 23. Att få bli det bästa jag kan bli : En fenomenologisk studie av livskvalitet i en svensk elitidrottskontext

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Malin Träff; [2015]
    Nyckelord :quality of life; well-being; elite athlete; elite sports; achievement; phenomenology; role model; livskvalitet; välbefinnande; prestation; elitidrott; fenomenologi; förebild;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Elitidrottare har lyfts fram som vår tids kanske främsta förebilder, framför allt för barn och unga. Samtidigt vet vi inte mycket om hur de ser på sina liv eller hur de mår, däremot vet vi att elitidrottskontexten ställer nästan omänskliga krav på utövaren. LÄS MER

  4. 24. Självbild hos barn med ADHD-diagnos och deras syn på hur de betraktas av sin närmaste omgivning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal högskola/S:t Lukas utbildningsinstitut

    Författare :Linda Granqvist; [2015]
    Nyckelord :ADHD; Child´s perspective; Positional objectivity; ADHD; Barnperspektiv; Positionell objektivitet;

    Sammanfattning : Inledning: Många studier har fokuserat på ADHD-barn, föräldrars, lärares och syskons olika perspektiv på ADHD och hur det är att leva med diagnosen. Studier har också visat att barn med ADHD ofta överskattar sin prestation i förhållande till hur andra uppfattar den. LÄS MER

  5. 25. Elevers erfarenheter om faktorer som upplevs påverka förmågan till lärandet : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Arbetsterapi

    Författare :Emelie Bergström; Sofia Lundberg; [2014]
    Nyckelord :Låg prestation; Motivation; Engagemang; Elever; Skola; Arbetste-rapi; Interventioner; Identitet Utveckling;

    Sammanfattning : Abstrakt  Barn och ungdomar tillbringar en stor del av sin dag på skolan och det är på skolan som elever utvecklar sin självkännedom och sin självtillit. Elevers möjlighet till lärande påverkas av den omgivande miljön och strukturen i skolans utformning. LÄS MER