Sökning: "Reliability importance index."
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden Reliability importance index..
16. Sambandet mellan ociviliserat beteende på arbetsplatser och psykisk hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This master thesis in psychology is part of a research project financed by the Swedish Research Council for Health, Working Life and Welfare (FORTE). The purpose of the present study was to examine the relationship between workplace incivility and mental health. LÄS MER
17. Att välja sourcingstrategi: vad har konjunkturen med det att göra? : En empirisk studie av svenska tillverkningsföretag
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen för svenska tillverkningsföretag finns på både global och lokal nivå idag, något som gör det viktigare för företag att hålla hög effektivitet. Det försvåras av den ökade dynamiken på marknader och oväntade konjunktursvängningar som leder till en ökad osäkerhet för företag. LÄS MER
18. The Development of the Swedish Banking Industry during the Implementation of Basel II - A study of the development of capital ratio, net credit loss level, and degree of disclosure for the four largest banks in Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Common international regulations and frameworks for the banking industry are of great importance for the reliability and development of financial systems and countries’ economies. One such framework is Basel II which was presented in 2004. LÄS MER
19. Interaktionskvalitet - hur mäts det?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har lett till att massiva mängder av information sänds, i högahastigheter. Detta flöde måste vi lära oss att hantera. För att maximera nyttan av de nyateknikerna och undkomma de problem som detta enorma informationsflöde bär med sig, börinteraktionskvalitet studeras. LÄS MER
20. Web site & customer value : from a marketing perspective
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : The purpose of this dissertation is to find the key factors of web site which influence customer value. Through literature review, we find the role of web site from a marketing perspective is a medium of marketing, enhancing the marketing mix and endowing the marketing mix with new features; we also find that customer value is a comparison of benefit and cost, having both psychic value and utility value and covering the whole customer activity. LÄS MER