Sökning: "SMEs and Malmö"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden SMEs and Malmö.
1. Sustainability Leadership and Employee Satisfaction in Small and Medium-sized Enterprises : An Exploratory Study in Germany and Sweden
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This research explored the relationship between sustainability leadership practices and employeesatisfaction in small and medium-sized enterprises (SMEs) in Germany and Swede. The objective was toinvestigate how sustainability leadership practices influenced employee satisfaction within the context ofSMEs. LÄS MER
2. The implementation of strategic CSR in small and medium-sized enterprises through leadership, communication, and decision-making processes : A qualitative study within the hotel industry
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This paper analyzes how Small and Medium-Sized Enterprises, SMEs in the hotel industry implement strategic Corporate Social Responsibility, CSR through the lenses of leadership, decision-making, and communication. Additionally, this research explores how the implementation differs between small and large hotel companies. LÄS MER
3. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER
4. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER
5. EXPECTATIONS VS. REALITY : Om användande av BI-system i svenska SMEs
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Små och medelstora företag (SMEs) utgör ungefär 99,9% av alla företag i Sverige och marknaden för business intelligence-verktyg, komponenter och system har växt exponentiellt på grund av lägre kostnader för data mining och datavarulagring. Trender inom BI-verktygen har fått leverantörer att vända sig till detta marknadssegment med nya produkter som open source-mjukvara samt software as a service. LÄS MER