Sökning: "Sandra Borg"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Sandra Borg.
6. Svenska klädföretags arbete med cirkulär ekonomi
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : I Sverige köps det idag 13,1 kg kläder per person och år, av dessa slängs 8 kg kläder per person och år. Cirka 60 procent av det som slängs skulle dessutom kunna användas igen. Detta är en inte en hållbar resurshantering och för att ta tillvara på kläderna behövs en omställning där kläderna ses som en resurs. LÄS MER
7. "Konsten att ta russinen ur kakan" : läs- och skrivundervisning i skolans tidiga år
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med föreliggande arbete är att undersöka hur lärare i ett urval skolor talar om sitt arbete med den tidiga läs- och skrivundervisningen i årskurs F-3. Undersökningens fokus kommer i huvudsak vara lärares beskrivning av undervisningens utformning samt vilka faktorer och modeller som ligger till grund för deras läs- och skrivundervisning. LÄS MER
8. Goodwillredovisning : En studie om de svenska bankernas redovisning av goodwill i Baltikum
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund/problemområde: Goodwill har under en lång tid varit underlag för en rad studier om hur företagen redovisar och ska redovisa goodwill. IFRS baserar värderingen av goodwill på att företagsledningarna ska göra subjektiva bedömningar i form av uppskattningar och antaganden. LÄS MER
9. Learning about the ability to motivate others – A literature review and case study Bachelors
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to clarify the discourse of motivation research in order to explain the design of leadership educations that are focused on motivation. It also seeks to examine whether the education’s clients perceive the program to be effective in improving their ability to motivate others. LÄS MER
10. Marknadsföring via personliga bloggar - trovärdigt & styrbart?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera vilka faktorer som gör bloggen trovärdig utifrån ett marknadsföringsteoretiskt perspektiv. Vi vill dessutom undersöka om bloggen har ökat möjligheten till att styra word of mouth. Baserat på detta vill vi se om bloggen kan vara både trovärdig och öka möjligheten till att styra word of mouth. LÄS MER